גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


ויטמין S

אאודי מזריקה אדרנלין לשוק מכוניות הפרימיום עם S6 החדשה. בהתחשב באופי ההיי-טקי המוצנע ובעיצוב החיצוני המופנם, קשה לנחש כי מתחת למכסה המנוע מסתתר V10 האימתני. אאודי גם טורחת לספר לכולם שזאת לא המילה האחרונה שלה. אבל אף שקיימים כאן כל המרכיבים החיוניים להנאה מהנהיגה- S6 לא מצליחה לערער את מעמדה של M5 בפסגת ההנאה המוטורית

און יעקובסון | 24/8/2006 11:32 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
כולם יודעים שב'אוטובאן' הגרמני, הכביש המהיר בעולם, אין הגבלת מהירות למעט בקטעים מוגדרים ומסומנים היטב. הכניסה אל הכביש הרחב, המאובטח והסלול כראוי נתנה את האות לשחרור הרסן.

עם מתן הפקודה מתחה S6 החדשה של אאודי את שרירי המנוע שלה - ואילו שרירים יש לה! מנוע ה-V10 פותח בשיתוף-פעולה בין מדעני גרעין גרמנים לבין מדעני 'אקזוטיקה' מבית למבורגיני, יצרנית מכוניות-העל האיטלקיות ששייכת כיום לחטיבת אאודי בקבוצת פולקסוואגן.

המנוע, הגרמני בבסיסו, פותח במקור עבור 'גייארדו', מכונית-העל הראשונה שפותחה בלמבורגיני לאחר שהחברה נרכשה. בגרסה הגרמנית של המנוע, כלומר ב-S6, פורצת מן המפלט יבבה כעוסה אך החלטית, המלווה כפסקול מרנין את 435 כוחות-הסוס, שאחראים לקצב צבירת תאוצה מעורר השתאות.

מחט מד המהירות מטפסת בזריזות כאילו דבר לא מסוגל לעצור אותה - למעט מגביל המהירות האלקטרוני שמתוכנת ל-250 קמ"ש. אלמלא ההגבלה היתה מכונית הספורט-סלון המגודלת הזו מגרדת בקלילות את הסף של 300 קמ"ש - וזאת, להזכירכם, מהירות שעד לא מכבר השתייכה לקטגוריה של מכוניות-על אקזוטיות ויקרות מאוד (פרארי, למבורגיני וידידותיהן).

מעטות המכוניות בעולם המסוגלות להתחרות במכונית הזו, ואחת מהן - שבזיהוי תווי הפנים שלה אי-אפשר לטעות גם מבעד למראה המרכזית - מצטרפת אלינו לטיסה נמוכה על האוטובאן. מי שנצמדת בעקשנות לזנב שלנו היא בנטלי 'קונטיננטלGT' בצבע אדום בוהק, אשר הגיחה מאחור ונצמדה אלינו במעין התנשאות מעצבנת רק כדי להזכיר לנו שעדיין לא קנינו את הכביש.

לעומת המנוע האימתני של קונטיננטל GT (גם בנטלי, אגב, נרכשה בידי קבוצת פולקסוואגן) אפילו המנוע המיוחס של S6 עלול לספוג השפלה, ולכן זמזום ההתרעה המטריד שהדהד לפתע בתוך התא מהווה הזדמנות מושלמת כדי לסגת בכבוד מן הקרב שטרם החל.

אנחנו מפנים את הנתיב השמאלי לבנטלי האצילית, והיא חולפת על פנינו בנהמה כבושה. 'השתפנות' ללא קרב מצד ה-S6? דבר כזה עדיין לא קרה לי, ואף שהמכונית גרמנית, הנהג, נא לזכור, הוא ישראלי שחושש לאבד את כושר ההרתעה של מדינתו.

בירור קצר באשר לפשר הזמזום - בעזרת דפדוף בנתוני המחשב המרכזי של המכונית - מגלה שהצמיג השמאלי הקדמי שלנו החל לאבד אוויר ולהתחמם במידה מסוכנת. מערכת ההתרעה זמזמה לנו מבעוד מועד ואולי חסכה מאיתנו את ההשלכות הלא נעימות של פיצוץ צמיג במהירות של הרבה מעל 200 קמ"ש. יחי הטכנולוגיה המודרנית!
אתר החברה
אאודי s6 אתר החברה
אופי היי-טקי מוצנע

טכנולוגיה, אגב, היא שם המשחק בימינו, והיא אחד המאפיינים הבולטים של הדור השלישי של S6. לזכותה ייאמר שעל אף התחכום הרב, האופי ההיי-טקי מוצנע היטב, במיוחד בתא הנוסעים - שאף לא ניחן ביותר מדי סממנים ספורטיביים. המושבים תומכים במיוחד, ולגלגל ההגה יש 2 חישורים עם הלוגו'S ' ו-2 מנופים להעלאה ולהורדה של ההילוכים באופן ידני.

מסך השליטה המרכזי ומערכת MMI (המקבילה של אאודי ל-i-Drive של ב.מ.וו) מאפשרים שליטה מרוכזת ונוחה במרבית הפונקציות במכונית (ובכלל זה מערכת ההתרעה על אובדן אוויר בצמיגים, שהוזכרה קודם). אלא שמעבר לכך תא הנוסעים של S6 לא שונה במידה מהפכנית מן הגרסאות הרגילות של A6, שאף

הן מציעות תא נוסעים ברמה גבוהה ומרשימה.

מבחינה זו S6 שונה מאוד מן המכונית שאותה היא נועדה להדאיג- M5 האייקונית של ב.מ.וו-מפני שב-M5 הנהג הספורטיבי יכול להסתייע במגוון רחב מאוד של אפשרויות לכיוון ולהתאמה אישיים של המכונית לטעמיו ולרצונותיו, כמו שליטה במאפייני פעולת המנוע, תיבת ההילוכים ובקרת האחיזה.

תשובתם של מהנדסי אאודי - שאליה ניתן להתייחס כתשובה כנה או כתשובה שמתחמקת מן העיקר - היא שהפונקציות הללו ב-M5 הן בגדר "תחכום מיותר" ו"צעצועים מיותרים". ובכל זאת, אם תשאלו אותי (אחרי נהיגה ב-2 המכוניות), ההבדל בין ילדים לבין גברים הוא בסךהכל במחיר של הצעצועים שהם אוהבים...

אאודי s6
אאודי s6 אאודי s6
צליל נדיר

העיצוב החיצוני של S6 מופנם אף הוא - ביחס ליכולות שלה וגם ביחס למחיר. ההבדל הבולט ביותר בינה לבין אחיותיה הצנועות יותר הוא שהשבכה הקדמית ('גריל') הענקית, המאפיינת את הדור החדש של מכוניות אאודי, מובלטת כאן באופן הרבה יותר דרמטי בעזרת כונס האוויר התחתון.

הכונס עצמו, אגב, מסתיים ב'ספוילר שפה' (קימור פלסטיק נוסף, שנראה קרבי מאוד), אשר מסייע להפחתת כוח העילוי במהירות גבוהה. ישנם עוד כמה שינויים קלים בעיצוב, אך הם לא משנים את האופי המאופק של העיצוב. נקודת האור (תרתי משמע) אשר מסייעת לבדל את S6 ולהמחיש שמחירה גבוה יותר נמצאת בתחתית הפגוש הקדמי: 5 פנסי הלה בכל צד, תזכורת למנוע V10 האימתני השוכן מתחת למכסה המנוע.

אגב, אם הזכרנו את המנוע, כדאי לציין שבהשוואה למנוע שפועם במרכזה של גייארדו, המנוע של ה-S6 זכה לנפח גדול יותר, 5.2 ליטרים, להזרקת דלק ישירה (FSI) וחשוב מכל: הספקו הופחת ל-435 כ"ס (במקום 520 כ"ס) מן הסתם לטובת האמינות, תצרוכת הדלק ושיפור נוחות התפעול.

ביחס למנוע 4.2 הליטרים אשר הניע את המכונית הקודמת וסיפק 340 כ"ס, מדובר כמובן בקפיצת מדרגה - אבל נא לא לשכוח שהמתחרות נהנות ממנועים בעלי הספק גדול יותר: 507 כ"ס בב.מ.וו M5 ו-476 כ "ס ב מרצדס E55 AMG.

המנוע החדש ניחן בזמינות כוח מרשימה במיוחד: לפחות 55 קג"מ-שהם, לטובת מי שלא מעודכן, הרבה מאוד כוח - זמינים בכל מהירות מנוע בין 2,500 סל"ד ל-5,500 סל"ד. בל נשכח גם שב-S6 אנשי אאודי עוד לא אמרו את המילה האחרונה בתחום 'מכוניות השרירים': נשק יום הדין שלהם יהיה כנראה RS6 הבא, שיתהדר, כך אומרים, בכ-550 כ"ס.

אתר החברה
אאודי s6 אתר החברה
אחיזת כביש גבוהה

תיבת ההילוכים האוטומטית בת 6 יחסי ההעברה הקצרים, המתאפיינים בהעברת הילוכים מהירה, מבטיחה זינוק ל-100 קמ"ש בתוך 5.2 שניות. אלא שבמכונית בעלת יומרות ספורטיביות כגון זו ממש מתבקש שימוש בתיבה הרובוטית המצוינת מסוג DSG של הקונצרן. לטענת המהנדסים, התיבה הזו עדיין איננה חזקה מספיק עבור מנוע כזה, אבל הם לא מכחישים שבעתיד יצליחו לשפר אותה ולהשתמש בה גם במנועים החזקים שלהם.

כמתבקש ממכונית של אאודי, אשר בנתה את תדמיתה בעזרת מערכת 'קוואטרו' המפורסמת, הדגם S6 מצויד בהנעת קוואטרו מדור חדש, שבה 60% מהכוח מועברים לגלגלים האחוריים ומאפשרים התנהגות ספורטיבית יותר.

בתנאים קיצוניים, בהתאם לצורך, המערכת מסוגלת להעביר עד 85% מהכוח לאחור או עד 65% מהכוח לגלגלים הקדמיים. מובן שמערכת המתלים קשיחה יותר מן הכיול הספורטיבי ביותר שמוצע בדגמי A6 הרגילים, ובשילוב עם חישוקי 19 אינץ' וצמיגים במידה 265/35 מתקבלת אחיזת כביש גבוהה בכל מצב.

למעט במכוניות מרוץ טהורות, נדיר מאוד להיתקל במנועים בתצורת V10 בשימוש סדרתי בתעשיית כלי הרכב, וכיום הם מצויים בשימוש רק ב דודג' ('ויפר' וטנדר 'ראם' האימתני), בב .מ.וו M5, בלמבורגיני גייארדו ובאאודי S8 ו-S6.

המנוע הזה מפיק צליל נדיר, שנשמע כמו שילוב בין הצליל החלק, המעודן וחסר המאמץ שמאפיין מנועי V12 לבין הצליל הצרוד, הגרוני והסקסי של מנועי V8. בשימוש מתון V10 נשמע שקט, מעודן ונינוח, אך בעת לחיצה על המצערת משתחרר ממנו רעם כועס, רוטן וחד-משמעי, והוא מטפס בחמת זעם עד קרוב ל-7,000 סל"ד.

אתר החברה
אאודי s6 אתר החברה
אדישים לביקורת

הזינוק ממצב עמידה כמעט אלים ומאיים על שרירי הצוואר, לפחות עבור מי שלא מוכן לזינוק המהיר של המכונית. כאמור, תיבת ההילוכים מגיבה במהירות לפקודות הנהג באמצעות מנופי העברת ההילוכים שמאחורי גלגל ההגה, ואף מבצעת 'גז ביניים' חינני ומועיל בעת העברת ההילוכים. בהתחשב בכך שיש 6 יחסי העברה וכל-כך הרבה כוח, תמיד ניתן למצוא את ההילוך המתאים - ולכן ממש אין צורך בתיבת הילוכים ידנית.

ראויה לציון יכולת המתלים המוקשחים 'לטפל' בכביש, במיוחד במהירות גבוהה, אם כי קשה לטעות באשר לשיכוך הנוקשה בנהיגה עירונית שופעת שיבושים. במצב כזה מתגלה מכונית שלא מאיימת על שלמות הסתימות בשיניים, אך היא בוודאי מרשימה פחות מביצועיה המצוינים במהירות גבוהה. הגה במשקל הנכון ובלמים שמעניקים עוצמה ראויה מפתחים בנו ציפייה שיהיה מרגש לנהוג במכונית הזו, ממש כמו בב.מ.וו M5. לצערי (או אולי לצערה של אאודי), S6 לא מצליחה לערער את מעמדה של M5 בפסגת ההנאה המוטורית.

אמנם כל המרכיבים ב'סלט' המכני הצרוף שבסופו של דבר מכונה 'הנאה מהנהיגה' אכן קיימים כאן, אך הבעיה היא שכמו במקרים אחרים, השלם גדול מסך חלקיו. היכולות של S6 גבוהות ומרשימות ובהחלט יש לה נוכחות, אך היא לא מערבת, מרגשת ומעוררת.

התחושה שמעביר גלגל ההגה מלאכותית משהו, והוא לא מאפשר נהיגה ושליטה מדויקות כחוט השערה כמו במכונית ספורט אמיתית. כשמגבלות האחיזה הולכות ומתקרבות, אפשר לחוש בכך רק באמצעות מבט ולא בצורה הרצויה - כלומר, דרך הישבן. המדד העיקרי לתכונה זו בא לביטוי בכבישים מפותלים ולא מוכרים, שבהם כל נהג מעוניין 'לדחוף' את המכונית אך אינו זוכה לשיתוף-הפעולה של המכונית.

כדי להימנע מאי-הבנות נדגיש, שאפשר לנהוג ב-S6 במהירות הבזק בכבישים מפותלים, אבל קצת יותר קשה למצות את הפוטנציאל שלה ולהגיע לסיפוק אמיתי. זה לא כל-כך מפריע בפניות ארוכות ומהירות במיוחד, שבהן המכונית הגדולה מתנהגת כמו מצה על שולחן הסדר, אבל למרבה התסכול שלנו אנשי אאודי סגרו את רשת כבישי האוטובאן לצורך בניית 'מסלול מאתגר'.

בסופו של דבר, התחושה שלנו הזכירה נהיגה במשחק מחשב: כל הדברים הנכונים אכן קיימים, למעט המושג החמקמק ששמו 'תחושה'. אנשי אאודי אינם אדישים לביקורת הזו: המכונית הזאת אינה ספורטיבית במיוחד, הם אומרים, אלא מכונית סלון אלגנטית, יוקרתית, נוחה ולא מעייפת, המציעה יכולות ספורטיביות ובטיחות אקטיבית גבוהה בזכות מערכת הקוואטרו. "חוץ מזה, חכו לגרסת ה-RS", הם מציינים בחצי חיוך.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
  • עוד ב''רכב''

כותרות קודמות
כותרות נוספות
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים