הצפון לא מחכה לי
הלחימה בצפון מביאה עימה גל של ביטולים לחופשות מתוכננות. רוב הסוכנים מאפשרים ללקוחותיהם לבטל חופשות ללא עלות דמי ביטול או בתמורה לדמי טיפול בלבד
יצוין, כי מאז שעות הבוקר עסוקה גם הנהלת התאחדות סוכני הנסיעות באיסוף נתונים מספקי החופשות (בעיקר בתי המלון וחברות התעופה) ופתיחת מגעים עם גורמי הממשלה בניסיון לפצות את סוכני הנסיעות בגין נזקים כספים שיגרמו להם.
ההתאחדות אינה מנחה את הסוכנים החברים בה לגבי מדיניות כוללת, מאחר ומדובר בחברות עסקיות פרטיות. עם זאת, ברוב המקרים סוכני הנסיעות מיישרים קו ומדיניותם נקבעת בהתאם להודעות ההתאחדות. עד כה הסתפקה התאחדות סוכני הנסיעות במשלוח הודעה לסוכנים בה צוין כי על-פי המידע שבידיה הספקים ישתדלו למתן את תנאי הביטול הרגילים לגבי הזמנות למועדים שמעבר ל-5 ימי עבודה מהיום, ובכל מקרה ימנעו מלגבות
דמי ביטול חופשות מלקוחות שגויסו למילואים במסגרת צו 8.
באשר ללקוחות לא מגוייסים אשר הזמינו חופשות לאזור הצפון, או לקוחות שמתגוררים בישובי הצפון ומרותקים למקלטים, מדיניות סוכני הנסיעות באשר לביטול חופשות אינה אחידה. בחברת 'אשת טורס', גובים דמי טיפול של 100 שקלים.
מנכ"ל החברה, אפרים קרמר, הסביר כי החברה מנסה בכל מקרה להציע ללקוחותיה חופשה חלופית, או להעביר חופשות שהוזמנו על ידי תושבי הצפון ללקוחות משאר חלקי הארץ: "אם אין ברירה, אנחנו מבטלים את ההזמנה בעלות של 100 שקל דמי טיפול".
בחברת 'צבר' מתנים את הביטול במדיניות הספקים (בתי המלון) אשר ברובם אינם מחייבים בעמלות ביטול, ובכל מקרה גובים 100 שקלים עבור הטיפול בביטול. בחברת 'הדקה ה-90' גובים 100 שקלים עבור ביטול והסכום מוחזר ללקוחות בהזמנת חופשה עתידית. בחברות 'דיזנהויז', 'קל נופש' ו'איסתא' לא גובים דמי טיפול או דמי ביטול מלקוחות שמבטלים חופשות בעקבות המצב הבטחוני.