גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


סופית: הוטבר הישראלית מתמזגת עם 180Solutions האמריקנית

הערכות: המיזוג משקף שווי של 50 מיליון דולר לחברת האינטרנט הישראלית. החברה הממוזגת תיקרא זנגו

ינאי אלפסי | 8/6/2006 9:06 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
חברת האינטרנט הישראלית הוטבר (Hotbar) וחברת 180Solutions האמריקנית , הודיעו אתמול על מיזוג בין השתיים לחברה חדשה שתיקרא זנגו (Zango). החברות לא פרסמו את השווי שעל-פיו יתבצע המיזוג, אולם על-פי ההערכות, המיזוג משקף להוטבר שווי של כ-50 מיליון דולר.

הוטבר הוקמה בשנת 1999 על-ידי אורן דוברונסקי, מנכ"ל החברה. מאז הקמתה גייסה הוטבר סכום של כ-20 מיליון דולר. עם בעלי המניות בחברה ניתן למנות את קרנות הון-הסיכון יורופאנד, תמר טכנולוג' יס פרטנרס, טכנורוב הולדינגס ו-ABS ונצ' רס.
10 מיליון גולשים

הוטבר פיתחה סרגל כלים לדפדפן האינטרנט ולתוכנות הדואר האלקטרוני, ובאמצעותו היא מציעה לגולשים חוויית משתמש שונה בגלישה באינטרנט. החברה מציעה לבסיס המשתמשים שלה תוכן חינמי באמצעות פרסומות ממוקדות. בסיס הגולשים של הוטבר נחשב לגדול במיוחד,

ועד כה הורידו את התוכנה למעלה מ-10 מיליון גולשים.

גם 180Solutions עוסקת בתחום דומה של מתן תוכן בידורי חינמי ללקוחותיה, והתוכנה שהיא פיתחה מאפשרת לעקוב אחר הרגלי הגלישה ברשת, ולבצע התאמה מדויקת יותר מבחינת פרסומות ממוקדות.

מאבק משפטי

בעקבות יכולת התוכנה של הוטבר לעקוב אחר הרגלי הגלישה של הגולשים, זיהו תוכנות האנטי-וירוס והאנטי-ריגול את הוטבר כתוכנה מזיקה למחשב. בנוסף לכך, הסרת התוכנה היתה קשה במיוחד, והיא נזקקה לעזרה של תוכנות ניקוי חיצוניות. לאחר מאבק משפטי בנושא, הסכימה בתחילת השנה ענקית אבטחת המידע סימנטק להפסיק להגדיר את הוטבר כתוכנה המזיקה למחשב.

כנגד 180Solutions עדיין עומדת תביעה בארצות הברית. המרכז לדמוקרטיה וטכנולוגיה בארצות הברית הגיש תלונה לוועדת המסחר הפדרלית בטענה כי החברה מטעה את המשתמשים בתוכנה, וגורמת להם להוריד תוכנות ריגול הכוללות פרסומות.

בזנגו מציינים כי כמייסדים של רעיון הפרסום בדסקטופ, החברה מאמינה יותר מתמיד במודל שלה. "לאחר העבודה הקשה שהשקענו בהגנה על המשתמשים ועל המפרסמים, אין לנו סיבה להיות נבוכים או להתנצל על המודל", אמר יורק באור, סמנכ"ל פיתוח עסקי בחברה.
דוברונסקי, מייסד הוטבר, ימשיך לפתח את טכנולוגיית השוואת המחירים שפותחה בחברה, וזו לא תמוזג לתוך זנגו.

מתוך 150 עובדי הוטבר בישראל ובניו-יורק 50 יעברו לעבוד בחברה החדשה לפיתוח מנוע השוואת המחירים באינטרנט, 82 יעברו לחברה הממוזגת, ו-20 עובדים יעזבו את החברה. בסוף התהליך תישאר זנגו עם 200 עובדים בוושינגטון, בניו-יורק ובתל-אביב.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים