קבלן תובע את רכבת ישראל ב-16 מיליון שקל
הקבלן תובע את רכבת ישראל בגין אי תשלום עבור עבודות שביצע בשנת 2000
בשנת 1998 פרסמה רשות הנמלים מכרז לביצוע שדרוג מסילת רכבת בקטע שבין לוד-רחובות. חברת דני ונונו בע"מ הגישה את הצעתה וזכתה. אולם שנתיים מאוחר יותר, כאשר הגישה החברה את החשבון הסופי לרכבת ישראל עבור העבודות שביצעה, התנערה רכבת ישראל ושילמה רק על חלקם.
התובעת מציינת בתחילת כתב התביעה כי רכבת ישראל החליפה את מפקח של הפרוייקט במהלך אותם השנים, מכיוון שבמהלך כהונתו ביצע עבודות לקויות שגרמו לנזקים רבים, דבר שגרם לבסוף להפרת ההסכם בין רכבת ישראל לבין דני ונונו בע"מ.
הסכום הגדול של התביעה נסב על הטענה של התובעת לפיה רכבת ישראל שילמה רק בעבור
חלק קטן של עבודות החפירה, הוצאת פסולת הבניין ומילוי הבורות. על סכומי החוב הוסיפה התובעת ריבית והצמדה עד ליום הגשת התביעה והגיעה לסכום של כ-16 מיליון שקלים.
התובעת טוענת בין היתר, כי היא ביצעה עבודות על פי תוכניות שנמסרו לה על ידי אותו המפקח שהוחלף, ונאלצה לבצע תיקונים ועבודות נוספות. התובעת טוענת כי התיקונים נעשו בשל ליקויים בתוכניות ועל הנתבעת לשלם בעבור עבודות אלה.
התובעת טוענת להפרת הסכם מצד רכבת ישראל, התרשלות, ניהול משא ומתן בחוסר תום לב, אי ביצוע בדיקות מקדמיות, הערכה לא נכונה של היקף העבודות ותכנון לקוי של הפרויקט. קבלן העבודות טוען כי העובדים מטעם הרכבת הטעו אותם והציגו בפניהם מצגי שווא בדבר היקף העבודות שהם נדרשים לבצע ועלותן, בכך גרמו לו לתת הצעות מחיר שהסבו לו הפסדים.