גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


אופרת סבון

טרנד הטיפוח בשיאו: רשתות מוצרי הטיפוח לאמבטיה אשר מציעות מוצרים טבעיים ואיכותיים צצות כפטריות אחרי הגשם. האם הן מאיימות על חברות הסבונים הגדולות והותיקות? סיפור מקציף

איילה הורביץ | 12/5/2006 8:56 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
הישראלים אוהבים להסתבן. בשנים האחרונות, בד בבד עם ההתפתחות בתחומי האספרסו-בארים, הלחמים האיכותיים ויינות הבוטיק, שידרג הצרכן הישראלי גם את הרגלי הרחצה שלו והחל לצרוך מוצרי טיפוח איכותיים. רשתות מוצרי הטיפוח לאמבטיה כגון "ללין", "סבון של פעם", ו"נרות בשינקין" חולשות על כל קניון, רחוב או מרכז קניות, ואף שולחות רגליהן אל מעבר לים ופותחות סניפים בחו"ל.

בעבר תיפקדו חנויות הטיפוח בעיקר כחנויות מתנות, אך כיום ישראלים רבים מעדיפים לפנק את עורם בסבון אצות אורגני, חמאת גוף מאגוזים או שמן בניחוח פאצ'ולי-לבנדר על בסיס יומיומי, ומוכנים להשקיע בכך סכומי כסף נכבדים.

שלוש הרשתות הגדולות בתחום מגלגלות מחזור של כ-100 מליון שקל בשנה, כאשר "סבון של פעם" מחזיקה כ-55% מההכנסות, רשת "ללין" 25%, ו"נרות בשנקין" כ-20% מהשוק.

החנות הראשונה של "סבון של פעם" נפתחה ב-1997 בשנקין. לדברי סיגל קוטלר-לוי, הבעלים של הרשת,  באותה תקופה לא היו כמעט חנויות המוכרות סבונים, והרעיון היה להביא סבונים טבעיים ומוצרי ספא בייתי ולשדרג אותם מבחינת העיצובית, כדי ליצור אוירה של "מעדניה" למוצרי טיפוח ופינוק. את המוצרים ייצר זוג אוסטרלי שהתמחה ביצור מחומרים טבעיים.

לדברי קוטלר-לוי, סוד ההצלחה היה בעובדה שהרשת הציעה לראשונה מכירת סבונים לפי משקל, מה שמשך את הצרכנים להתנסות. כיום מציעה הרשת שלל מוצרים ובהם סבונים, מלחים, שמנים ומוצרי אמבט ריחניים. "הייתה השקעה רבה בנושא אריזת המוצרים, כך שהם נמכרו בהתחלה כמתנות, אך עם הזמן אנשים התנסו במוצרים והחלו לרכוש אותם לעצמם", סיפרה קוטלר-לוי.

ב-2002 החלה הרשת לפתוח את סניפיה בחו"ל, כאשר הסניף הראשון היה בניו-יורק, ואחריו נפתחו סניפים נוספים ברחבי ארה"ב, בהולנד, פולין, רומניה, קנדה ועוד. בימים אלו יפתח הסניף הראשון של החברה ברומא, ושתי חנויות נוספות בניו יורק בהשקעה של 700 אלף דולר.

התמריץ להתרחבות לחו"ל היה העובדה שהשוק הישראלי הפך לרווי מאוד עם תחרות גדולה. החנויות החדשות שקמות מעתיקות, לדברי קוטלר-לוי, את הקונספט הקיים ולכן אין גיוון של רשתות. בחו"ל לעומת זאת, לכל חברה יש את הקו המאפיין שלה. כיום מגלגלת הרשת כ-55 מיליון שקל בשנה בשוק הישראלי, ומתכוונת להגיע ל-80 חנויות "סבון של פעם" ברחבי העולם עד לשנת 2008.

הרשת, שבבעלותם של סיגל קוטלר-לוי ואבי פיאטוק, מחזיקה כיום 21 סניפים ברחבי הארץ, כאשר מחציתם מופעלים בזכיינות, ו-20 סניפים נוספים בחו"ל.
מירב כהן ורויטל לוי בעלות רשת
מירב כהן ורויטל לוי בעלות רשת "ללין" יחצ
מטרנד חד-פעמי לדרך חיים

רשת "ללין" הפועלת כבר 7 שנים התחילה מרעיון של שתי בנות דודות- מירב כהן ורויטל לוי לפתוח חנות שכל המוצרים בה יהיו בצבע לבן. כיום מתמחה הרשת בייצור ושיווק מוצרי טיפוח ומוצרי אווירה המבוססים על חומרים טבעיים, מינרלים ושמני ארומטיים.

לדברי מירב כהן, טרנד חנויות הטיפוח נמצא כעת בשיאו ברחבי העולם, וגם בישראל הוא חודר למודעות הצרכנים והופך מטרנד חד-פעמי לדרך חיים. כהן מעידה כי "הישראלים הם חובבי ניחוחות וקונים לפי הריח, כאשר הניחוחות המובילים הם אושן, וניל פצ'ולי".

ב"ללין" כל המוצרים מיוצרים בישראל, כאשר תמציות הריח מיובאות מצרפת. לרשת 14 סניפים ברחבי הארץ. ב-2005 פתחה ללין 2 חנויות בלונדון בשיתוף עם זכיינות מקומית בהשקעה של 200 אלף

פאונד כל אחת, ובינואר 2006 פתחה הרשת סניף בלוס-אנג'לס בהשקעה של חצי מליון דולר. כיום מגלגלת החברה מחזור מכירות של 40 מיליון שקלים בשנה ומעסיקה למעלה מ- 120 עובדים.

יעל פישמן, מנכ"ל רשת "נרות בשנקין", טוענת כי אחת הבעיות איתן מתמודדות רשתות הטיפוח בישראל היא העובדה כי בנוסף לכך שהשוק בארץ מצומצם מאוד. "משרד הבריאות לא מקפיד על בדיקת המוצרים לפני אישורם, ומסיבה זו יכול הלקוח למצוא על המדפים מוצרים מאיכות ירודה ומחיר נמוך, שמתחרים עם מוצרי האיכות של רשתות כמו נרות בשנקין", ציינה פישמן. בעיה נוספת היא העובדה שקיימת חסימה בקניונים ומרכזי קניות, כך שאם פועלת שם חנות מוצרי טיפוח אחת, לא נותנים לחנות מרשת אחרת להיכנס לאותו מתחם קניות.
סבון נוזלי של רשת
סבון נוזלי של רשת "נרות בשנקין" יחצ

גם החברות הגדולות בקטע

אין ספק שתופעת חנויות הטיפוח תפסה ממדים גדולים למדי, אך האם היא מהווה איום כלשהו על החברות הגדולות כמו פלמוליב, דאב ונקה 7 שמשווקות את מוצריהן על מדפי רשתות השיווק?
חנויות הטיפוח אמנם מתהדרות במוצרים איכותיים וטבעיים, אך מחיר המוצרים גבוה בהרבה מהסבונים על מדף הסופרמרקט.

לדברי קוטלר- לוי, משווקי מוצרי הסבון ברשתות חשים היטב בתחרות מכיוון חנויות הקונספט, ועדות לכך היא קו מוצרי המותג הפרטי שהוציאה לאחרונה רשת סופר-פארם. לדבריה "סבון של פעם" קיבלה מספר פניות למכור את מוצריה ברשתות השיווק, אך סירבה מכיוון שהם דבקים במכירת מוצריהם כחלק מקונספט של אווירה.

גם מירב כהן לא מאמינה במכירת מוצריה על מדפי הרשתות, ולדבריה ניסיונם בתחום זה לא היה מוצלח. "הקונספט שלנו הוא בוטיק חוויתי של עולם של ניחוחות, והחוויה של הקניה היא חלק חשוב מהעניין אומרת כהן.

ביוניליוור, המשווקת בישראל את המותג "דאב", דווקא מברכים על התופעה. מיכל גולדמן, סמנכ"ל תחום הטיפוח ביוניליוור מסרה כי "אנו מברכים על כל תחרות המועילה לצרכן. סבונים מחומרים טבעיים הם מוצרי נישה ואינם מהווים מתחרים ישירים משמעותיים מול סבוני דאב, הנתפסים כ"מתמחים" בלחות". בדאב, מותג מוביל בקטיגורית הסבונים המוצקים עם  נתח שוק כספי של 6.3%, וכמותי של  3.4%, לא מתעלמים לחלוטין מטרנד הטיפוח. לאחרונה החלו גם ביוניליוור לשווק סבונים ותחליבי רחצה מועשרים בתמציות ובמינרלים, ולמכור מארזים מהודרים של מוצרי פינוק וטיפוח.

את קטיגורית הסבונים הנוזליים בישראל מוביל המותג "פלמוליב" של חברת קולגייט- פלמוליב, עם נתח שוק כספי של 11.5% וכמותי של 8.6%. ניכר שגם בפלמוליב עלו על הגל הטבעי, שכן לדברי עינת פורטוגלי, מנהלת שיווק קולגייט- פלמוליב, המותג "עוקב אחר המגמות המובילות בשוק ומקפיד להציג חדשנות מדי שנה".

בין מוצרי פלמוליב שעל המדפים ניתן למצוא סבונים המעושרים בשמנים ריחניים, סבוני מסאג' המשלבים מינרלים, כדוריות עיסוי ובוץ טבעי, סבונים מועשרים בתמציות חלב ודבש ועוד. לדברי פורטוגלי, "חנויות הטיפוח למיניהן הן חנויות נישה ואינן מהוות איום לפלמוליב כסבון רחצה איכותי (פרימיום) בשוק הכללי.

חברות נוספות במשק הרימו את כפפת הטיפוח. חברת AHAVA למשל, שמוצרי העוגן שלה הם בוץ ומלח, נכנסה לאחרונה לקטיגוריה עם סדרת ספא חדשה, המציעה גם מלחמה בהזדקנות העור בעזרת אצת הדונליאלה בעלת יכולות האנטיאייג'ינג, ומינרלים החיוניים לעור.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים