גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


מבקר המדינה: בעיות משמעת בבנק ישראל

דוח מבקר המדינה: ליקויים קשים במשמעת וניסיונות טיוח תלונות בבנק ישראל. העובדים פוחדים להזדהות, אין רישום מלא של פרטי הפרות המשמעת ואין מעקב אחר הטיפול בהליכים שננקטו

יוסי גרינשטיין | 9/5/2006 16:00 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
ליקויים קשים במשמעת וניסיונות טיוח תלונות בבנק ישראל אלו הם במקצת הבעיות שעולות מבדיקת מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס,  שפורסמו היום (ג'). מהדוח לשנת 2005 עולה, כי העובדים פוחדים להזדהות, אין רישום מלא של פרטי הפרות המשמעת ואין מעקב אחר הטיפול בהליכי המשמעת שננקטו.

"בנק ישראל חייב להסדיר את נושא המשמעת בבנק על כל ההיבטים. מועצת בנק ישראל צריכה לקבל מידע על נושא המשמעת בבנק והפעולות שננקטו בנושא", כך נכתב בדוח "כללי מינהל תקין מחייבים טיפול בכל תלונה כולל תלונה אנונימית, ואם הוחלט לא לבדוק אותה - יש לנמק ולתעד החלטה זו", הדגיש לינדנשטראוס.

המבקר בדק אשתקד את הליכי אכיפת המשמעת בבנק ישראל ונדהם לגלות ליקויים רבים. המבקר ציין בדוח, כי מערכת הנורמות בנושא משמעת בבנק לוקה בחוסר פירוט. חסרים כללים ונהלים לסדרי החקירה של תלונה או חשד לעבירות משמעת. הטיפול בתלונות עם חשד לעבירות פליליות כלל לא מועברות למשטרה. כמו כן, סדרי הדיווח להנהלת הבנק ונוהלי תיעוד ושמירת מידע על עבירות משמעת – לוקה בחסר.

11 מ-26 תלונות שהוגשו ב-5 שנים נגד עובדי בנק ישראל לא טופלו כלל. מתלוננים שחוששים להזדהות מגישים תלונות בעילום שם, אולם תלונות אלו כלל לא נבדקות. מתוך 10 תלונות אנונימיות בענייני משמעת – 5 תלונות לא נבדקו ואחת נבדקה חלקית.

המבקר הדגיש כי "חשוב לרכז מידע בבנק על כלל התלונות ועל הטיפול בהן, לצורך הערכת ממדי התופעה ומידת האפקטיביות של הצעדים לצמצומה. כמו כן יש לשפר את הבקרה על הנעשה בתחום המשמעת בבנק".
שני מקרים עיקריים

המבקר ציין בדוח לשנת 2005 שני מקרים עיקריים:

מקרה הראשון: מבקרת בנק ישראל קיבלה ב-2003 תלונה אנונימית על שינוי נתוני השכלה של עובדת לצורך גמול השתלמות. המבקרת כתבה כי מנהל בכיר תיקן הפרטים על השכלת העובדת לצורך הגמול והמליצה לקיים בדיקת זכאות חוזרת. המנהל הבכיר מסר כי נענה לבקשת העובדת כשהשתכנע שמצבה הנפשי בעת כניסתה לבנק יכול היה להשפיע על הצהרת ההשכלה שלה ולכן קיבלתי התיקון ושיניתי את פרטי ההשלכה.

לאחר שממלא מקום הנגיד מאיר סוקולר הורה להגיב לדוח המבקרת, הוחלט לא להכיר בהשכלת העובדת ולאפשר לה שימוע לפני קביעת צעדי עונשין. דיון כזה לא התקיים מעולם ובספטמבר 2005 הגיש עובד בנק לשעבר תלונה למשטרה בעניין זה.

מבקרת הבנק מסרה כי טיוטת הדוח וממצאי הבדיקה הועברו על-ידי הלשכה המשפטית לטיפול מפלג ההונאה במשטרה לפי סיכום עם פרקליט מחוז ירושלים.

מבקר המדינה ראה בחומרה את דרך פעולת הבנק בעניין התלונה שגרמה לאיחור של שנתיים בין מועד התלונה האנונימית למועד התלונה למשטרה שעלול לפגום באפקטיביות החקירה.

מקרה שני: נגד עובדת הבנק התקבלו שש תלונות על הפרות משמעת, בתקופה של 5 שנים, כמו גידופים, אלימות ופגיעה ברכוש הבנק. בפברואר 2004 התלונן מנהל אגף בבנק כי העובדת מתנהגת התנהגות שאינה הולמת ומעורבת בהפרות משמעת ופגיעה בעובדים. מנהל האגף ציין כי יש לטפל בעובדת טיפול משמעתי.

הביקורת העלתה כי 5 מ-6 התלונות האמורות (כולל ממנהל האגף) לא נבדקו, והתלונה היחידה שנבדקה הייתה בעניין השחתת רכוש הבנק. מנהל משאבי אנוש ציין, כי חלק ממעשי העובדת הם עבירות פליליות ולא עבירות משמעת וכי הטיפול הועבר למשטרה שסגרה התיק מחוסר עניין לציבור. המבקר סבור כי בעקבות סגירת התיק נדרש בירור נוסף מצד הבנק שלא נעשה.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים