רמדיה מנסה להשתקם: יוצאת במהלך מיתוג מחדש
תחת בעלות חדשה מתכננת החברה להילחם על אמון הצרכנים ומשיקה קו מוצרים. מחזיקה כיום 5% מהשוק ומקווה להגדילו ל-10% בתוך כשנה
מהלך המיתוג כולל לוגו חדש, שינוי באריזות המוצרים, השקת מוצרים חדשים וסלוגן חדש- "רמדיה החדשה- להעניק באהבה" אשר ילווה את החברה בקמפיין הפרסומי ובפעילות השיווקית.
דורון אדמתי, משנה למנכ"ל רמדיה החדשה אמר כי הצוות הניהולי של רמדיה הישנה הוחלף בצוות חדש, ומעבדות הייצור עמן עובדת "רמדיה החדשה" הן מעבדות "פארלי" האנגליות ולא חברת הומאנה הגרמנית, אשר נמצאה אחראית לליקויים בפורמולות ב- 2003.
לדבריו, תחליפי החלב יעברו בדיקות של משרד הבריאות ומכון התקנים. כצעד נוסף לבניית תדמית ציבורית אמינה, מאמצת "רמדיה החדשה" את עקרונות "הקוד האתי הבינלאומי לשיווק תרכובות מזון לתינוקות" אשר מיושם במדינות האיחוד האירופי, ומצהירה כי לא תפרסם תחליף מזון לתינוקות מתחת לגיל 6 חודשים, על מנת לעודד הנקה.
"עד כה פעלנו בבניית תשתית חדשה, גיבוש צוותי עבודה מקצועיים, קביעת אסטרטגיית מותג, פיתוח מוצרים חדשים ופיתוח שווקים בינלאומיים. אנחנו פועלים לבניית אמון מחדש עם הצרכנים על-ידי יצירת מודעות לשינוי תוך יציקת ערכים ודפוסי פעילות חדשים", אמר אדמתי.
עוד לדבריו, פרשת רמדיה משנת 2003 הביאה את החברה למשבר קשה ממנו לא התאוששה עד היום. מחזור המכירות שעמד אז על כ- 170 מליון שקלים צנח במהלך השנתיים האחרונות לכ- 25 מיליון בלבד.
אסטרטגיית מחיר
ברמדיה החדשה מקווים להעלות בהדרגה את היקף המכירות ולהגדיל את נתח השוק שלהם בשוק תחליפי החלב מ- 5% ל- 10% בשנה הקרובה. כלי מרכזי להגדלת נתח השוק הוא הוזלת מחירי הפורמולה באופן משמעותי, מ- 50 שקלים לאריזת 1 ק"ג ל- 40 שקלים.
בתחום היצוא פועלת כיום "רמדיה החדשה" בעיקר במזרח אירופה, ומצפה לגידול במכירות מ- 2 מיליון דולר ל- 5 מיליון דולר בשנה הקרובה.
בתגובה להחלטה לשמר את השם "רמדיה" ולא להחליפו אמר אדמתי:" החלטנו שעם כל הבעיות שהיו, אנחנו לא נחליף את השם, אבל נדגיש את השינוי ואת ערכי רמדיה החדשה." על כך הוסיף יובל לוי, מנכ"ל החברה: "החלטנו להשאיר
את השם רמדיה על מנת שהוא יהיה נר לרגלינו בנושא של אחריות לציבור. בריחה מהשם הזה תהיה בניגוד לערכים שלנו".
יובל לוי שימש לאחרונה כמשנה בכיר לנשיא חברת פרוטרום, ורכש לאחרונה גם את "תה ערבה". דורון אדמתי- המשנה למנכ"ל, היה בעבר מנהל שיווק גלידות שטראוס, סמנכ"ל שיווק בטבעול וסמנכ"ל שיווק ותוכן בחברת הכבלים מת"ב דיגיטל.
המיתוג המחודש ילווה בהשקה של סדרת מוצרים חדשה: ג'וניור פלקס"- דגני בוקר לפעוטות המשלבים דייסה ודגנים בשלושה טעמים. מחיר אריזת 300 גרם- 23 שקלים. את המהלך ילווה קמפיין טלוויזיה באמצעות משרד הפירסום GPS מבית אדלר- חומסקי ורשבסקי.