העשירים כבר לא מתחככים עם ה'עמך'
הטרנד החדש של האלפיון העליון: עסקים שמציעים שירות VIP ללקוחות מועדפים - אולם תצוגה נפרד, כרטיס מגנטי שפותח כניסה נפרדת, ויסקי וסיגר. חוויית קנייה שלא תכירו
לדוגמה, חברת אלוני, המשווקת כלים סניטריים, תפתח בתחילת מרץ גלריית אדריכלים ו-VIP בשפיים. הכניסה לגלריה תתאפשר רק באמצעות כרטיס מגנטי שיונפק ללקוחות מועדפים. אלה ייהנו מפינת קפה ויין, מדוגמאות מגוונות של מוצרים יוקרתיים המתעדכנות דרך קבע, ומטיפול של אנשי שירות שעברו הדרכה מיוחדת.
חן ניר, סמנכ"ל השיווק בחברה, טוען שההתייחסות ללקוחות מועדפים חייבת להיות שונה מכפי שהיתה לפני שנתיים: "היחס צריך להיות הרבה יותר אישי וצמוד, מגוון המוצרים צריך להתאים, והקהל הזה גם דורש פתרונות אינטימיים של תצוגה". לדבריו, קטגוריית הלקוחות המועדפים כוללת אדריכלים ולקוחות שהיקף הקנייה שלהם גדול פי 3-2 מזה של לקוח רגיל. "מדובר בקהל יעד של מאות עד אלפים ספורים", הוא אומר.
הלקוחות העשירים באמת יכולים לקנות הכל בחו"ל. איך אתם מושכים אותם אליכם?
"אם בעבר לקוחות נהגו לטוס לאיטליה לקניות, היום הם מבינים שאיטליה היא כאן. לפעמים כחלק מהתהליך אנחנו לוקחים את הלקוחות לחו"ל על חשבוננו, וחושפים אותם למוצרים שאנחנו לא מוכרים לקהל הרגיל".

אם אתם חובבי סיגרים מושבעים, ודאי תשמחו לגלות את החדר הפרטי בחנות הדיוטי פרי ג'יימס ריצ'רדסון בטרמינל 3.
בג'יימס ריצ'רדסון הבינו שסיגרים הם נושא חם בקרב הנוסעים העסקיים, והבחינו כי קיימת צמיחה מתמדת ברכישת הסיגרים. ה'יומידור', חדר לחות לסיגרים, תוכנן כאחת האטרקציות של החנות החדשה. בחדר היומידור הפרטי (שבתוך היומידור הכללי) נמכרים סיגרים איכותיים
אבי חיון, מנהל תחום טבק ויין בדיוטי פרי ג'יימס ריצ'רדסון: "החדר מיועד לבעלי כרטיס VIP של ג'יימס ריצ'רדסון ולחברי מועדון הסיגרים. לרוב אין יותר מאדם או שניים הנמצאים בחדר בו-בזמן. הלקוחות נהנים גם מכיבוד וממשקאות אלכוהוליים ומשלמים בקופות נפרדות".

אם את סלבריטאית מפורסמת ולא רוצה שיראו אותך מזיעה, או אם אתה איש עסקים שלא רוצה לחשוף את הכרס (או להפך) - תוכלו להתאמן במחלקת ה-VIP של רשת מועדוני הכושר Go Active. מסלול ה-VIP מעניק כמה שדרוגים לחברות הרגילה במועדון - למשל, אזור פעילות נפרד, המציע מכשירים ייחודיים כמו מכשירי 'קייזר' המבוססים על לחץ אוויר ונחשבים המילה האחרונה בתחום אימון הכוח.
חברי ה-VIP מתאמנים בקבוצה קטנה עם מדריך קבוע, המעניק להם שירות אישי. הם גם משתמשים בכרטיס מעקב חכם המכונה 'ג'ימיני', שאליו מוזנים הנתונים האנתרופומטריים שלהם (גובה, אחוזי שומן, משקל גוף, משקל שריר, משקל השומן וכד') ותוכנית האימון. הכרטיס מפעיל את מכשירי האימון על-פי תוכנית זו. באמצעות הכרטיס יכול המתאמן לערוך מעקב צמוד אחר התקדמותו. כמו כן נהנים חברי התוכנית מהטבות שונות כמו קורס הכנה לסקי, המשלב פעילות בסימולטור סקי ללא עלות נוספת.
יוסי לאור, מבעלי הרשת: "חדר ה-VIP מתאים בעיקר לסלבריטאים, לאנשים שרוצים ליווי צמוד יותר, כמו נשים אחרי לידה, וגם לאנשים שמטופלים בבעיות השמנה ולספורטאים - כי יש שם ציוד לאימון פונקציונלי. גם אנשי עסקים שמוכנים לשלם יותר עבור פרטיות וזמינות של מכשירים נהנים מהשירות. אי-אפשר להשוות את כמות האנשים שמתאמנים בחדר הזה בשעה נתונה לכמות בחדר הכושר הכללי. אנחנו מדברים על 12-10 איש בזמן נתון". במקרה זה קל יחסית להפוך ל-VIP, ומחיר השדרוג הוא 50 שקל לחודש.

מי שלא חושב שהכיבוד ללקוחות משמעותי הוא דווקא משה קסטיאל, הבעלים של יצרנית הרהיטים הוותיקה אפרים קסטיאל ובניו. "כל הלקוחות שמגיעים אלינו הם VIP", מודה קסטיאל, "והם ייעלבו אם נגיש להם פטיפורים ולאחרים ופלות. זה ייתן להם תחושה לא נעימה ומביכה. היות שממילא אני מקפיד על אסתטיקה ועל איכות השירות, גם העשירים ביותר מצפים לראות אחידות ולא רוצים שאתחנף אליהם במיוחד".
"עבור אוכלוסיה מסוימת נפתח את המקום בשעות לא מקובלות ונגיע גם בשבת. ביבי נתניהו רצה לקנות אצלנו בתקופה שאחרי רצח רבין. בגלל בעיות אבטחה היה לו קשה להגיע, והצענו לו לפתוח את המקום בשבת עבורו. למזלנו, הוא לא בא, כי אחרת הממשלה היתה נופלת. אבל אנחנו כן נפתח בשבת כשאין ברירה, ונבוא גם בלילה. אם צריך, אנחנו גם נגיע אל הלקוח".
