10 המכוניות היקרות בעולם
האדומה הלוהטת, זאת שמאיצה מאפס למאה ב-2.7 שניות וזאת שעולה 1.3 מיליון דולר. קבלו את המכוניות הכי סקסיות בעולם שהייתם מתים לקחת לסיבוב
מכונית זו, לפי אותם מקורות, נבנתה במיוחד עבור המהראג'ה והיא משובצת יהלומים ואבני ספיר ורובין, מרופדת בשטיחים יקרים ובעור משובח ומעוטרת בעיטורים בעבודת יד ובציפוי זהב. אולם אלה דוגמאות הקשורות לעולם האמנות יותר מאשר לעולם הרכב.
אבל גם בלי זהב ויהלומים אפשר למצוא על הכבישים לא מעט מכוניות יקרות מאוד, ולשם שינוי אין לכך קשר למסחטת המיסוי הישראלית. המכונית היקרה ביותר בעולם אינה בהכרח הטובה ביותר, המהירה ביותר או היפה ביותר. הקריטריון היחיד שבו היא מנצחת הוא המחיר.
אז איזו מכונית עולה הכי הרבה כסף, בלי תוספות של יהלומים? והכוונה למכונית אמיתית, כזו שאפשר לנהוג בה על כבישים ציבוריים, שאפשר לגשת לחנות ולרכוש אותה.
המחירים המצוינים כאן הם המחירים הרשמיים של היצרנים, ובהקשר זה חשוב להבהיר: מצד אחד, 'מחיר מחירון' הוא עניין הנתון למשא-ומתן, ומצד שני, זהו המחיר הבסיסי, שאינו כולל תוספות שאנשים ללא בעיות נזילות נוטים לפנק את עצמם בהן - כך שהמחיר עשוי להשתנות ל-2 הכיוונים.
הדירוג שלנו אינו עוסק במכוניות שהוזמנו בהזמנה מיוחדת (ומחיריהן עשויים להיות גבוהים בהרבה) אלא במכוניות בעלות מפרט סטנדרטי (כל אחד והסטנדרט שלו, כמובן). כל המכוניות שמופיעות כאן הן ממודל 2006 ואפשר להזמין אותן כבר היום, אף שחלקן מיוצרות במפעלים זעירים ובקצב איטי, כך שמועד האספקה עשוי להיות רחוק יחסית.
כל המחירים נקובים בדולרים ומתייחסים למכוניות שהוצעו למכירה באירופה בינואר 2006. כאמור, מדובר בסטנדרט המינימלי שבו הן מוצעות. הכתבה המלאה תפורסם בגיליון הקרוב של מגזין 'רכב'.
2,077,250 דולר
לא בכל המדינות בעולם חוקי לנהוג בה בכבישים, אבל FXX המדהימה של פרארי כבשה בקלות את ראש הפודיום כ'אלופת המכוניות היקרות בעולם לשנת .'2006

1,377,000 דולר
מותג-על היסטורי שקיבל חיים חדשים מקונצרן פולקסוואגן ונחשב למכונית הסדרתית המהירה, החזקה והיקרה אי-פעם. הטכנולוגיה האולטימטיבית על גלגלים כיום תיוצר במהדורה מוגבלת של 250 עותקים בקצב של 50 יחידות מדי שנה. כדי להיכנס לרשימת ההמתנה יש לשלם מקדמה בסך 365 אלף דולר.
הדגם הזה מציב רף חדש בכל אחד מסעיפי הביצועים: מנוע 16 צילינדרים בנפח 8.0 ליטר, שמספק 1,001 כוחות-סוס - החזק ביותר שיוצר אי-פעם למכונית שחוקי לנהוג בה בכבישים. היא מאיצה ל-100 קמ"ש בתוך 2.7 שניות בלבד, והמהירות המרבית שלה היא 404 קמ"ש. הזמינו לעצמם: דיוויד בקהאם, ג'יי לנו וראלף לורן.

712,200 דולר
במקור נוסדה ונטורי בידי מי שפרשו מחברת מכוניות הספורט הצרפתית אלפין .(Alpine) לאחר כמה התרסקויות עסקיות נרכשה החברה בידי היזם גילדו פאסטור, שהעתיק את מענה למונקו. הדגם פטיש היה אמור להיות מכונית קופה עממית וזולה, אך בעיות רישוי ותקינה השאירו רק את השם.
זה הועבר לרודסטר סופר-יוקרתית ויקרה, המתהדרת לא רק במכניקת מרכב והנעה אקסקלוסיבית, אלא בעיקר בעובדה שזו הרודסטר-על הראשונה עד כה (והיחידה) שמונעת במנוע חשמלי. 300 כוחות-סוס מספקים ביצועים מכובדים, וייחוד שאולי מצדיק את המחיר הנדרש עבורה - ואולי לא.

670,384 דולר
המכונית האמריקנית היקרה ביותר כיום היא סאלין S7 טווין טורבו, מכונית-על ספורטיבית וגדולה, שמהווה כמעט עיסוק צדדי עבור סטיב סאלין מקליפורניה, שחברתו מתמחה בשיפור מכוניות פורד. הדגם הזה - בעל מנוע מרכזי במבנה V8 ובנפח 7.0 ליטר, שמספק (בעזרת צמד מגדשי טורבו) 750 כוחות-סוס - מאיץ למהירות מרבית מוצהרת של 416 קמ"ש.

652,850 דולר
הדגם טראמונטנה (Tramontana) מיוצר בעבודת יד בקוסטה-בראבה שבספרד, ונקרא על-שם רוח מקומית חזקה. מרכב המונופוסטו (דמוי מכונית מרוץ) הייחודי, שבו הגלגלים מותקנים מבחוץ, נחשב חריג בנוף מכוניות-העל. את המקום ה5- ברשימת המכוניות היקרות בעולם ממלאת בכבוד הראוי טראמונטנה הדו-מושבית, שהמרכב שלה עשוי סיבי פחמן המותקנים מעל שלדת אלומיניום קלה וחזקה.
ההשראה למבנה החריג הגיעה ממטוסי קרב, ולא מדובר רק בתצורת המושבים ובמיקומם - אחד מאחורי השני - אלא גם ברכיבים טכניים כמו שימוש בסיבי פחמן, פתחי אוורור ייחודיים וכונסי אוויר מ2- צדי הגוף. מנוע הV12- מספק יותר מ550- כוחות-סוס, וביצועיו מרשימים לא פחות: 4 שניות מעמידה ל100- קמ"ש, ומהירות מרבית של 300 קמ"ש.

641,000 דולר
הוראצ'יו פגאני הוא בעל הון ארגנטינאי שחי באיטליה, ובה הוא מייצר את 'מכונית-העל המוחלטת,' לפי גרסתו, בעלת השם המוזר 'זונדה.' זונדה F) F על שם - Fangio מנהגי המרוץ הארגנטינאים האגדיים) היא מכונית קופה המצוידת במנוע מרצדס ששופר על-ידי .AMG נפח המנוע 7.3 ליטר בתצורת ,V12 והוא מספק 602 כוחות-סוס. המהירות המובטחת היא 'הרבה מעל 350 קמ"ש.

608,000 דולר
הC8 Double 12 S- היא המפוארת והיקרה בהיצע של ספייקר. הדגם הזה מבוסס על מכונית דומה, שמיוצרת למרוצים בלבד ומצוידת במיטב האקזוטיקה והמכניקה שכסף יכול לקנות. המשקל הנמוך 1,000 - ק"ג בגרסאות הקלות יותר - מאפשר ביצועים מרשימים ממנוע שמספק 400 כוחות-סוס 'בלבד.' היצרן מבטיח מהירות מרבית של 345-300 קמ"ש, בהתאם ליחסי ההעברה בתיבת ההילוכים, הכוללת 6 מהירויות.

598,025 דולר
גרסת הרודסטר של פגאני זונדה אמנם מסתפקת במנוע חלש מזה של הקופה 555) כוחות-סוס בהשוואה ל,(602- אבל גם היא בנויה ממיטב החומרים המוכרים כיום בתעשיה (מרכב סיבי פחמן, קבלר לרוב, אלומיניום תעופתי ועוד) וביצועיה מטלטלים: פחות מ4- שניות מעמידה ל100- קמ"ש, ומהירות מרבית של יותר מ350- קמ"ש.

593,500 דולר
ג'יאוטו ביצאריני ייצר באיטליה בשנות ה60- מכוניות ספורט יפהפיות וסקסיות, שהונעו באמצעות מנועים אמריקניים עתירי נפח והספק. כעת מקימים את המותג ההיסטורי לתחייה, והוא נותר נאמן לקו האיטלקי הקלאסי משנות ה60- וה.70- חברת VGM Motors מאיטליה מייצרת את הדגם ביצאריני ,GTS (Bizzarrini) הנבדל ממתחריו בשימוש במנועי .V8 כאן נעשה שימוש במנוע מתוצרת ב.מ.ו בנפח 4.4 ליטר, ששופר על-ידי אנשי אלפין והספקו הועלה ל550- כוחות-סוס.

567,400 דולר
הסדנה השוויצרית הזעירה לבלנק (Leblanc) הצליחה כבר בשנת פעילותה הראשונה להשחיל 2 נציגות למקום גבוה מאוד ברשימת המכוניות היקרות בעולם. מיראבו היא מכונית מרוץ שמיועדת להתחרות במרוץ 24 השעות של לה-מאן, וגם בה חוקי לחלוטין לנוע על כבישים ציבוריים.
