קנאת גברים
השנים האחרונות הולידו עשרות מוצרי צריכה המיועדים לנשים בלבד. ולא רק תחבושות הגייניות
כשבודקים מה הניע את ראשי חברת הרץ להעניק עסקת ליסינג תפעולי לנשים בלבד, הכוללת 10% הנחה לנשים, מגיעים אל מעקב מיוחד שערכו בחברה. בהרץ בדקו ומצאו כי הנשים הנוהגות בציי הרכב בחברות השונות הן נהגות זהירות יותר מהגברים, ולמעשה מעורבות בפחות תאונות. נתונים אלה הם שאפשרו בסופו של דבר לחברה להוזיל את עלויות התפעול, ובכך להיטיב רק עם הנשים.
גם מנהלי קניון גבעתיים מצאו נימוק הגיוני לפנייה המיוחדת שלהם לנשים, בכותרת "קניון גבעתיים - כל מה שנשים רוצות". מנהל השיווק של הקניון, אורי אבל, מסביר כי הפנייה לקהל הנשי התקבלה לאחר שסקר שביצעה ההנהלה העלה, כי 68% מלקוחות הקניון הן נשים. למבקרות בקניון מצפים חידושים כמו "טמפומטים" בחדרי השירותים, חדרי החתלה והנקה ומראות איפור.
מתחם נוסף לנשים בלבד שהוקם לאחרונה הוא "בית בנמל", שהקימה סיביל גולדפיינר, מנכ"ל ובעלי רשת האופנה קום איל פו. במקום יש 8 חנויות, שטחים ציבוריים, מסעדה ובית-קפה, והכל מיועד לנשים. במתחם ניצבת לה גם חנות סקס לנשים בלבד בשם Sisters, וגם גלריית תכשיטים וספא לנשים בלבד בשם "כולה".
מגמת "הנשים בלבד" אינה מנת חלקם של מרכזי הקניות בלבד. גם בענף המזון הניפו את נס האפליה המתקנת, ובשנים האחרונות השיקו אסם-נסטלה, תלמה וקלוגס דגני בוקר לנשים בלבד. על אריזות חלק מהמוצרים אף מצויר גוף נשי, וגם בפרסומות מככבות עלמות חטובות, המבקשות להישאר כאלה. והן, כצפוי, עושות זאת באמצעות אכילת הדגנים.
גם במחלבות טרה זיהו את הפוטנציאל הטמון

כעת נשאלת השאלה אם הפנייה הישירה לנשים באמצעות מוצרים שערכיהם התזונתיים יכולים לשמש את הגברים בצורה לא פחות טובה, אינה מצמצמת את מכירות החברה. בסופו של דבר, גברים לא יניחו את ידם על דגני בוקר שעל אריזתם מתנוססת פנייה ייחודית לנשים.
גיא פרי, מנכ"ל חברת מיצוב העוסקת בתכנון וייעוץ שיווקי, קובע כי יש במהלכים אלה בכדי להרתיע פלחי שוק. לטענתו, חברה הנוקטת אסטרטגיה כזאת תשלם את המחיר: "קהלים שלמים חולפים על פני המוצר ולא מושיטים אליו יד, כיוון שמובהר להם מראש שהמוצר אינו מיועד להם. כדי להתמודד עם הבעיה, החברות יוצרות שני תתי-מותגים - האחד לנשים והשני כללי, ואז הן משלמות מחיר בתחזוק שניהם".
נילי צור, מנכ"ל חטיבת דגני הבוקר של אסם, דוחה את הטענות, וקובעת כי שיווק ללא מיקוד לא נחשב שיווק. "כשעוסקים בשיווק ממוקד, הסיכוי גובר על הסיכון", היא אומרת. "אנחנו מציעים לקהל מסוים מוצר שהותאם לצרכיו, ובמקביל לא מזניחים את שאר הקהלים, ומציגים בעבורם מגוון רחב של מוצרים רלוונטיים".
