גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


מהלכים אסטרטגים בסופר פארם

רשת הדראג סטור נכנסת לשוק הסיני, מעמיקה האחיזה בפולין ומתכננת להשקיע בעיקר בפתיחת סניפים בפריפריה. סיכום שנה

טל פמסון | 21/11/2005 16:50 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
רשת סופר פארם מרחיבה את האחיזה בשוק המקומי וחודרת גם לשוק הסיני. הרשת חתמה על הסכם עם רשת בתי מרקחת בסין המעניק לה פרישה של 37 סניפים. הסניף הראשון בסין יחל לפעול ברבעון הראשון של 2006 תחת השם "סופר פארם - אנשור".

37 הסניפים הסינים יומרו לסניפי סופר פארם במהלך השנה הקרובה ויותאמו לפורמט שעליו מבוססים סניפי הרשת בארץ. במסגרת מהלך זה יורחב הסניפים גם לתחום הטואלטיקה, הקוסמטיקה, התינוקות והלייף סטייל.

ליאור רייטבלט, מנכ"ל רשת סופר-פארם: "אני מאמין שהניסיון שצברנו בשוק הפולני יחד עם ההצלחה של המודל העסקי שאנו מפעילים בישראל – יאפשרו לנו למקסם את ההזדמנות של השוק הסיני. אנו נערכים לפרישה של מאות סניפים בסין בשנים הקרובות".

"יש לי פורמט מנצח ואני מקווה שיצליח במקומות אחרים", אמר רייטבלט. והוסיף "ננסה לשנות את הרגלי הצריכה של הסינים". זאת מכיוון שלדברי רייטבלט, הסינים אינם רוכשים כיום מוצרים בדראג סטור, אבל ישנו פוטנציאל עצום בשוק הסיני בתחום הדראג סטור.

הוא עוד סיפר במסיבת העיתונאים כי המתחרים בסין הם רשת ווטסון, אולם אין לה אישור למכור תרופות. "אנחנו קנינו רשת בתי מרקחת שיש להם את הרשיון לפתוח בסין בתי מרקחת בכל המחוזות, להבדיל מבתי מרקחת אחרים שמקבלים אישור מחוזי", הדגיש רייטבלט. לדבריו, מחזור הרשת שרכשו עומד על כ-15 מיליון דולר בשנה, אולם הוא חושב כי יוכלו להגיע למחזור של 1 מיליארד דולר ב-7 שנים.

עוד בחטיבה הבינלאומית דיווחה סופר פארם כי היא פותחת השבוע סניף חדש בפולין, ובכך מגיע מספר הסניפים ל-13. בשנת 2005 פתחה הרשת שבעה סניפים חדשים בפולין, כאשר היא מתוכננת להגיע לפרישה של  50 סניפים עד שנת 2009. היקף ההשקעה בפתיחת כל סניף מוערך בכ-250 אלף דולר.

בסופר פארם ציינו כי, מחזור מכירות שנתי של חנות ממוצעת בפולין עומד על 2.5 מליון דולר, סכום המקביל למחזור של 4 מליון דולר במונחי מכירה בישראל. ההבדל בין הנתונים נובע מהעובדה שהמחירים בפולין נמוכים יותר וסל הרכישות של לקוח קטן יותר מזה של הלקוח הישראלי.

רייטבלט ציין עוד כי הוא צופה שבשנת 2007 תגיע סופר פארם לרווחיות בפולין. כיום מחזור המכירות בפולין עומד על 25 מיליון דולר.
ליאור רייטבלט, מנכ
ליאור רייטבלט, מנכ"ל סופר פארם יחצ
מהלכים אסטרטגיים

הרשת עוד דיווחה במסיבת העיתונאים על מספר מהלכים אסטרטגיים לשנה הקרובה. היא ציינה כי תסיים את שנת 2005 עם 117 סניפים, כאשר שישה  מהם נפתחו בשנה האחרונה ורק שניים נסגרו. כמו כן, הרשת חתומה על חוזים לפתיחת 30 סניפים נוספים בשנים הקרובות.

יאיר עשהאל, משנה למנכ"ל הרשת, סיפר כי בעקבות הצלחת הסניפים שנפתחו בפריפריות כמו קרית שמונה, עפולה, קרית גת, לוד ורמלה – תרחיב השנה הרשת את פרישתה לערי פריפריה נוספים. "הרשת חתמה על הסכמים לפתיחת סניפים בנתיבות, אופקים, דימונה, נתיבות  ושדרות, ולאחרונה נפתחו סניפים חדשים במגדל העמק וסניף שני בקרית גת", סיפר עשהאל.

"אנו רואים פוטנציאל משמעותי בערי הפריפריה שהוכחו השנה כהשקעה נכונה. אני מאמין כי בסניף ה-160 ימוצה פוטנציאל הגידול של הרשת בישראל ועיקר המשאבים יושקעו בפיתוח שווקים חדשים", ציין עשהאל. רייטבלט הוסיף כי "היציאה לפריפריה עשתה לנו רק טוב".

באשר למותג הפרטי "לייף" סיפר היום עשהאל כי הוא מהווה נכס אסטרטגי בהתמודדות שלנו מול התחרות והשינויים הרבים בתחום

הקמעונאות. "אסטרטגית הפיתוח של המותג הפרטי תמשיך להתמקד בתחום הבריאות והיופי שהם עסקי הליבה של הרשת, ולא תגלוש לתחומים אחרים", הדגיש עשהאל.

בשנה הקרובה צפוי המותג הפרטי להיכנס לתחומים נוספים, בהם - מזון בריאות, משקפי קריאה, הרחבת קו התרופות ללא מרשם ותוספי התזונה, תחומי הקוסמטיקה – לקים, ליפגלוס ועפרונות איפור, וכן יורחבו קווי הטיפוח ומוצרי התינוקות.

כיום מהווה המתוג כ-13% מהמחזור של הקטגוריות שבהן הוא פעיל, כאשר 25% מהסלים הנקנים בסופר פארם מכילים מוצר של לייף. מחזור המכירות השנתי של מוצרי לייף בסופר פארם עומד על 180 מיליון שקל.

כמו כן, השקיעה סופר פארם השנה כ-5.5 מיליון שקלים במסגרת ההיערכות ליציאת התרופות ללא מרשם (OTC) מחוץ לבתי המרקחת ובקמפיין הסברה. לדברי עשהאל, המהלך של יציאת תרופות ה-OTC מחוץ לבית המרקחת הביא לגידול של 5% בהיקף מכירת תרופות ה-OTC ברשת. עם זאת, 30% מהרכישות עדיין נעשות בבית המרקחת, בשל העובדה שהעלות לצרכן הינה משתלמת יותר (העלות פר כדור הינה נמוכה יותר).
יאיר עשהאל. המשנה למנכ
יאיר עשהאל. המשנה למנכ"ל סופר פארם יחצ

רה ארגון בסופר פארם

עוד הודיעה היום סופר פארם על שינויים מבניים בהנהלת הרשת. ברשת הוחלט למנות את יאיר עשהאל (46), למשנה למנכ"ל סופר פארם. המנוי נעשה במסגרת רה ארגון אסטרטגי ברשת, במסגרתו הוכרזו שני מינויים נוספים במחלקת השיווק.

דני לוזון, המשמש מזה כ-5 שנים כמנהל הסחר מונה לסמנכ"ל הסחר של הרשת ואילו דרור קציר, המשמש כמנהל תחום הסלולר והטלפוניה, ומנהל מועדון לייף סטייל, מונה לסמנכ"ל השיווק של הרשת.

יאיר עשהאל כהן עד היום כסמנכ"ל שיווק וסחר במשך 4.5 השנים האחרונות והוביל מהלכים אסטרטגיים ביניהם פיתוח המותג הפרטי של הרשת, ניהול הוצאת תרופות ה-OTC מחוץ לבית המרקחת והחדרת תחום האופטיקה לרשת. לפני כן, כהן כ-4 שנים כמנכ"ל רשת טויס אר אס ו-8 שנים בחברת שטראוס כמנכ"ל חטיבת ההפצה ומנהל פיתוח עסקי-בינלאומי של החברה.

לוגו המותג הפרטי
לוגו המותג הפרטי "לייף" של סופר פארם צילום: יחסי ציבור

עדכון אחרון : 21/11/2005 16:59
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים