גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


בידיים טובות

איפה מוצאים מוסך שלא ירמה אתכם, ויציע שירות טוב ומחירים הוגנים? חברת מידרג בדקה 150 מוסכים במרכז, דירגה את הטובים והוסיפה את רשימת הטריקים הנפוצים להוצאת כספים מהלקוח

נורית קדוש | 18/11/2005 9:49 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
קשה למצוא סידור מייאש ומורט עצבים יותר מביקור במוסך. בין אם המזגן הפסיק לפעול, הברקסים חורקים, הרכב לא מניע, או שחטפתם מכה בכנף השמאלית - רק המחשבה על בחירת מוסך, ניהול משא ומתן על המחיר וההפתעות שצצות במעמד התשלום, גורמת לרבים פיק ברכיים.

אולי זה חוסר הידע שהופך אותנו לכל-כך חשדניים, ואולי המוניטין שהוציאו לעצמם רבים מבעלי המוסכים, שלא מהססים לנצל את חוסר הידע הזה, כדי לגרוף לכיסם כמה מאות שקלים נוספים עבור כל תיקון. מסקר שערך איגוד המוסכים עולה, כי ‭1,014‬ מתוך ‭1,440‬ הנשאלים אינם סומכים על המוסך שלהם. מחציתם לא ינסו להחליף אותו, משום שאינם מאמינים שימצאו מוסך טוב יותר.

חברת מידרג, בשיתוף מעריב, ערכה בדיקה מקיפה של מוסכים באזור גוש דן והשרון, מתוך כוונה לגבש את רשימת המוסכים המצטיינים, אלה שמעניקים שירות טוב ומחיר הוגן. נציגי מידרג פנו לכ‭1,000-‬ מוסכים והציעו להם להיבדק, ללא תשלום. כ‭150-‬ מוסכים נענו.

הבדיקה נערכה באמצעות תחקור כלל לקוחות המוסך, כדי לא להסיק מסקנות מבדיקה חד-פעמית. יש להניח כי המוסכים שהסכימו להיבדק הם אלה שסברו כי לקוחותיהם יעניקו להם ציונים גבוהים. באופן דומה, אפשר להניח כי אלה שסירבו להיבדק חששו שלקוחותיהם ידרגו אותם באופן לא מחמיא.

בכל מוסך הורכבה רשימה של עשרות לקוחות, שנבחרו באופן אקראי מתוך כרטיסי העבודה, כאשר לבעלי המוסך לא ניתנה האפשרות להשפיע באופן כלשהו על הרכב הרשימה, כדי למנוע כל ניסיון להטות את תוצאות הבדיקה. רשימת לקוחות אשר לא ענתה על קריטריונים אלה, נפסלה מיד.

מוקדני מידרג תחקרו טלפונית את הלקוחות, וקיבלו מהם דיווח מפורט על שביעות רצונם על-פי כמה משתנים: איכות העבודה, הוגנות המחירים, היחס ללקוחות, עמידה בזמנים וציון כללי למוסך. הדירוג שלפניכם מתבסס על הציון הכללי, כאשר במקרים שבהם קיבלו המוסכים ציון דומה, הכרענו על-פי הציון בקטגוריית הוגנות המחירים (שהנשאלים ציינו כחשובה ביותר‭.(‬ המוסכים המצטיינים בדירוג מוינו לארבעה: מוסכים מורשי יבואן, מוסכי פחחות וצבע, מוסכים כלליים ומוסכי נישה.

בהמשך הועברה רשימת המוסכים לאיגוד המוסכים, במטרה לבדוק אם התקבלו תלונות חריגות ביחס אליהם. מהבדיקה עלה, כי ביחס לכל המוסכים ברשימה התקבלו 3 תלונות בסך-הכל - שתיים, על מחירים גבוהים, נמצאו בלתי מוצדקות. תלונה שלישית הסתיימה בבוררות ובפשרה. בנוסף, נדרש כל מוסך ברשימה להציג רישיון בתוקף מטעם משרד התחבורה.
מוסכים מורשי יבואן
מוסכים מורשי יבואן 
מוסכי פחחות וצבע
מוסכי פחחות וצבע 
התקלה אותרה

במקביל תחקרה מידרג מוסכניקים לגבי הטריקים הנפוצים ביותר להוצאת כספים מהלקוח. רבים מהמוסכניקים הודו, כי הם קונים את אמון הלקוח בפעם הראשונה - מציעים הנחות או תיקונים בחינם, שוטפים את המכונית וכדומה - ומעלים את המחיר בביקור השני.

שיטה אחרת, ידועה למדי, היא "גילוי" תקלות שאינן קיימות (גומיות ציריות קרועות, נוזל בלמים דולף‭,(‬או הוספת תוספים לא הכרחיים, כמו תוסף לשמן ולדלק, בלי ליידע אתכם על כך מראש. תופעה נפוצה לא פחות היא דיווח על טיפול שלא בוצע בפועל,

או חיוב עבור שעות עבודה מרובות, אף שבפועל הזמן שנדרש לתיקון היה קצר.

דרך נוספת להרוויח עוד קצת כסף, היא לא לגלות ללקוח שיש באפשרותו לתקן את התקלה בעלות נמוכה בהרבה. בשוק קיימים חלפים לא מקוריים, אשר אינם נופלים באיכותם מהחלקים המקוריים, אולם לא תמיד הם יוצעו לכם במסגרת התיקון. היות שהמוסך מרוויח על כל חלק בין ‭50%-10%‬ מעלותו, הוא יעדיף להתקין במכוניתכם חלק יקר יותר. הדבר נכון במיוחד במוסכים מורשי יבואן, שנדרשים לעמוד במכירת מכסה מסוימת.

כך או כך, יש כמה דברים שמומלץ לדעת לפני הביקור במוסך:


• חלפים: כאמור, בשוק קיימים חלקים מקוריים וחלקים משופצים או חלופיים. עליכם לדרוש לדעת מה יתקינו במכוניתכם. חלק חלופי זול בדרך-כלל מחלק מקורי. מנגד, קשה לפעמים להעריך את טיבו, כיוון שקיימים יצרנים רבים ואיכויות שונות.

• מוסכי הסדר: למרות הנוחות וההטבות שמבטיחות חברות הביטוח למבקרים במוסכי הסדר, לא תמיד כדאי לעשות זאת. כדאי לזכור שחברת הביטוח מעוניינת להוזיל את התיקון ככל הניתן, ולכן היא דוחקת בבעלי המוסכים לבצע תיקון מינימלי. לא תמיד זהו גם האינטרס של הלקוח.

• חוות-דעת נוספת: ממש כמו אצל הרופא - אם במוסך בישרו לכם שמוכרחים להחליף את הקלאץ‭,'‬ ואתם לא משוכנעים בכך, גשו לשני מוסכים אחרים ובקשו חוות-דעת נוספת.

• מכשור: בכלי רכב חדשים קיימים מחשבים וחיישנים, אשר דורשים ציוד אלקטרוני מתקדם. כאשר מדובר בבעיות אלקטרוניקה, רצוי לבחור במוסך שמחזיק בציוד מתקדם לאבחון תקלות. שימוש בציוד כזה עשוי לחסוך לכם זמן והוצאות כספיות מיותרות.
מוסכים כלליים
מוסכים כלליים 
מוסכי נישה
מוסכי נישה 

עדכון אחרון : 20/11/2005 15:20
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים