הנפקת בגיר הזניקה את רווחי פולגת
פולגת סיימה את הרבעון השני ברווח של 11.6 מיליון דולר, בעקבות רווח הון של 9.4 מיליון דולר מהנפקת חברת הבת
בשורה התחתונה הסתכמו רווחי פולגת ברבעון השני ב-11.6 מיליון דולר, זינוק של פי 8 לעומת רווח של 1.4 מיליון דולר ברבעון השני של שנת 2004. בחשבון חצי שנתי סיימה פולגת את החציון הראשון ברווח של 14 מיליון דולר לעומת רווח של 2.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה.
למרות השורה התחתונה המרשימה מכירות החברה חלשות יחסית. ההכנסות ירדו ב-17% ל-30.7 מיליון דולר ברבעון השני, לעומת מכירות של 36.6 מיליון דולר אשתקד. הסיבה לירידה החדה במכירות, מסבירים בפולגת, נעוצה בהנחות משמעותיות שניתנו לרשת מרקס את ספנסר - לקוח מרכזי של חברת הבת בגיר - ברבעון השני השנה.
הרווחיות הגולמית של החברה עלתה ושיעורה עמד על כ-35%
לעומת רווחיות של כ-27% ברבעון המקביל. ההוצאות הנמוכות ברבעון השני, שנרשמו עקב הליך התייעלות שעברה החברה עזרו לרווח הגולמי לעלות ל-10.8 מיליון דולר, גידול של כ-7% לעומת אשתקד.
את ההבדל המשמעותי לעומת הרבעון המקביל, עשתה הנפקת בגיר ש"סידרה" לפולגת רווח הון של כ-9.4 מיליון דולר והקפיצה את הרוח הנקי. ההון העצמי של החברה ירד לכ-20 מיליון דולר בסוף הרבעון לאחר שבעלי השליטה בחברה משכו דיווידנד על מנת לכסות את עלות רכישתה.
חברת הבת בגיר רשמה עליה של 120% ברווח הנקי ברבעון השני ל-3.1 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 1.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. במחצית הראשונה הסתכם הרווח ב-5.7 מיליון דולר, בהשוואה לרווח של 2.3 מיליון דולר אשתקד – עליה של 147%.
עופר גלבוע, מנכ"ל בגיר, אמר היום: "אנו גאים בצמיחה שהשגנו ברווחיות. העליה ברווח מיוחסת לתחילת הייצור בסין, לתמהיל מוצרים רווחי יותר ולהגדלת נתח מוצרי החדשנות בתוך סך המכירות שלנו. מוצרים אלה היוו כ-32% מהמכירות שלנו, לעומת כ-25% בשנת 2004".
עדכון אחרון : 29/8/2005 14:01