היקף מכירות תרופות ללא מרשם - 500 מיליון שקל
BDI: סך המכירות של תרופות בישראל הסתכם בשנת 2004 בכ-4 מיליארד שקלים. תרופות ללא מרשם אוחזות בנתח של כ-13% מסך המכירות
נתחן של תרופות מכלל ההכנסות של בתי המרקחת של קופות החולים נאמד בכ-95%, בבתי המרקחת הפרטיים נאמד נתחן בכ-70% וברשתות הפארם אוחזות התרופות בכ-15%, בלבד, מכלל ההכנסות.
ב-BDI מציינים, כי בישראל פועלים כ-1,320 בתי מרקחת, מתוכם כ-550 פרטיים, 550 בקופות החולים, 170 ברשתות הפארם וכ-50 בלבד, בתוך רשתות השיווק. עוד צופים, כי בעקבות החוק החדש, המתיר ממכר של תרופות ללא מרשם בנקודות מכירה נוספות, למעט בתי המרקחת, צפוי מספרם של נקודות המכירה לרשום גידול משמעותי. תוך כשנתיים, מעריכים כי, יתווספו כ-750 נקודות מכירה חדשות.
המשווקים השונים במשק כבר נערכו לרפורמה החדשה, כאשר 6 חנויות yellow ו-2 חנויות אלונית קיבלו כבר אישור לממכר תרופות ללא מרשם, רשת מנטה, רשת הום סנטר, סטימצקי ודיונון, חתמו על הסכם שיתוף פעולה עם טלפארם ורשת אקדמון חתמה על הסכם עם מיניפארם. בנוסף, בכל בתי המרקחת של רשת שופרסל ימכרו תרופות ללא מרשם ורשת קלאב מרקט נעזרת ברשת ניו פארם בכדי להקים נקודות מכירה בסניפיה.
על-פי ההערכות, צפוי גידול משמעותי במספר האריזות שימכרו, לפחות בתקופה הראשונה. לעומת זאת, בטווח הארוך צפויה יציבות בצריכת האריזות. עוד מעריכים, כי בהיקף השימוש בתרופות לא יחול שינוי. אולם צפויה להירשם עליית מחירים בטווח הקצר, אולם כתוצאה מהגדלת התחרות ומכניסת מותגים פרטיים, סביר כי תהיה ירידה של מחירים בשלב מאוחר יותר.
עדכון אחרון : 22/6/2005 12:11