ראשי > כלכלה > רכב
בארכיון האתר
מבט ראשון
3 חודשים לפני תערוכת פרנקפורט, חושפת סאנג-יונג את "קיירון" - ג'יפון חדש עם תא נוסעים מעוצב "מיוחד לפעילויות ספורט". פז'ו, מצדה, מציגה גרסה חדשה של 307 - שעברה מתיחת פנים וזכתה לשדרוגי בטיחות. בקרוב אצלנו
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
גיל מלמד
8/6/2005 10:26
כ-3 חודשים לפני תערוכת פרנקפורט חושפת סאנג-יונג הקוריאנית תמונות רשמיות ופרטים ראשונים על אודות ג'יפון חדש מתוצרתה, שייקרא "קיירון" (Kyron). היום מתחיל השיווק של קיירון בקוריאה, ומיד לאחר תערוכת פרנקפורט יחל שיווקו באירופה ובישראל.

המכשול הראשון שמרבית הקוריאנים לא מצליחים להתגבר עליו הוא השם, וכמו יונדאי וקאיה, גם סאנגיונג המציאה שם מוזר שמבוסס על "קאי" - "אינסוף" בלטינית, ו"ראן" באנגלית (רץ, נוסע), או "נסיעה אינסופית" על-פי ההיגיון הקוריאני (אם כי ה"קאי" רשום כ"קי" וה-"ראן" כ"רון", אבל למה להיות קטנוניים). כך או אחרת, קיירון מחליף את "מוסו" הקשיש, אלא שבניגוד אליו הוא לא ממש מתיימר להיות ג' יפ,אלא "כלי רכב לפעילויות ספורט, שמשלב מבנה של ג'יפ ומכונית קופה" - כך סאנג-יונג, וזאת למרות שהוא מבוסס על שלדה נפרדת, כמיטב הג'יפים הקשוחים.

מבחינת הממדים,
קיירון קרוב מאד ל"רקסטון", ואמור להתחרות ב"טראקאן" של יונדאי, ב"סורנטו" של קאיה ובחבריהם. שני מנועים מוצעים בשלב ראשון: מנוע טורבו-דיזל בעל הזרקת מסילה משותפת בנפח 2.0 ליטר (140 כ "ס) יושק לראשונה בתערוכת פרנקפורט, וזה מנוע חדש לגמרי, ואילו מנוע ה-2.7 ליטר שמניע את רקסטון,טורבו-דיזל שמספק 165 כוחות-סוס,מוצע כבר כעת. שניהם משודכים לתיבות אוטומטיות וידניות.

לקיירון מתלים קדמיים מסוג עצמות עצה כפולות, ומתלים אחוריים מסוג רב-חיבוריים - על פניו, תצורה שאמורה להבטיח התנהגות כביש מתורבתת. לבד מכך, הוא מוצע עם מערכת בקרת יציבות, מערכת למניעת התהפכות ומערכת לבקרת גלישה, לטובת בלימת הכלי הזה בירידות תלולות. לזכותו של קיירון, לפחות לפי תמונות רשמיות ראשונות, יש לו תא נוסעים שמעוצב באופן מאוד מודרני ונעים לעין, ועל פניו גם איכותי למדי, כמו רקסטון הגדול יותר.
דומה לאחותה
פז' ופרסמה בסוף השבוע תמונות רשמיות ראשונות של 307 מתוחת הפנים, שנראית כעת קצת יותר דומה לאחותה הגדולה, 407, עם כונס אוויר מוגדל ופרצוף מתוח יותר לפנים. מתיחת הפנים הזאת אמורה להחזיק את 307 בחזית המאבק בפולקסווגן "גולף", ב אופל "אסטרה" ובפורד "פוקוס" החדשות, לפחות עד להולדת המחליפה שלה, פז' ו 308, בעוד כשנתיים וחצי.

307 זכתה לעיצוב מחודש של תא הנוסעים והנהג. תמונות היצרן הראשונות, שמתייחסות לגרסה מדופנת עור וספורטיבית, חושפות את מה שנראה כמו תא נוסעים איכותי, עם לוח שעונים בעל רקע לבן וטיפוגרפיה נעימה, שילוב נעים של כרום (או פלסטיק דמוי כרום) סביב כפתורי "המגע הרך" המוכרים של 307 ומערכת שמע שלקוחה מ-407, וכן מסך LCD חדש שנשלף ממרכז חלקו העליון של הדש-בורד.

אנשי פז'ו מבטיחים מספר שדרוגים בתחום הבטיחות, כמו כריות אוויר משופרות, מערכת התראה בפני אי-חגירת חגורות בטיחות, מערכת לניטור לחץ האוויר בצמיגים, אפשרות לטלפון בטכנולוגיית בלו-טות' ופנסי "קסנון". בנוסף , קיבלה המכונית בקרת אקלים מפוצלת ושדרוג של כמה אביזרי נוחות ונוי, כמו חישוקי 16 אינץ' ו-17 אינץ' חדשים. גם 307 המתוחה תוצג בתערוכת פרנקפורט, ותחילת מכירתה בישראל צפויה מעט לאחר מכן.
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

רכב
כוחו האמיתי של המנוע  
המאזדה החדשה הגיעה לארץ  
אריזה משפחתית  
עוד...