 |
רגע לפני שמסתנוורים מהשפע הרב שמציעות מחלבות ארצנו לקראת שבועות, כדאי לקרוא את האותיות הקטנות על אריזות הגבינה. חובבת גבינות שרכשה את גבינת היוגורט עם שמיר ומלפפון של מחלבת טרה, הופתעה לגלות שאין במוצר זכר למלפפון המובטח. מתברר שלמרות שעל מכסה האריזה - הנושאת בגאון את השם "שמיר מלפפון" - מופיע ציור של עלי שמיר ופרוסות מלפפון, המחלבה הסתפקה בהוספת שמיר בלבד למוצר. עיון בתווית מגלה שמדובר ב"גבינת יוגורט עם שמיר, בטעם מלפפון". ברשימת הרכיבים ניתן למצוא רק חלב מפוסטר, מלח, שמיר, חומרי טעם וריח וחומר משמר.
מטרה נמסר בתגובה כי "ניתן לראות שעל האריזה מצוין שמדובר במוצר בטעם מלפפון", אבל עו"ד ירון לוינסון, מ"מ מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות, קובע כי קיים חשש להטעיה: "החברה בחרה לעשות שימוש בשם ובציור הכולל מרכיב שלא קיים במוצר, והצרכן מבין באופן הטבעי ביותר כי הוא קיים במוצר. לא ניתן לצפות מהצרכן שיבין מהאותיות הקטנות כי מדובר בחומרי טעם ולא במרכיב עצמו ".
|
 |
 |
 |
 |
|
|