/images/archive/gallery/175/233.jpg 4 סלולרים בדיבוריות אצל נהג מונית
גדי שמשון
איומי חברות הסלולר הצליחו: האגודה למען החייל ויתרה על המכרז המקוון
האגודה רצתה לאמץ את שיטת המכרז המקוון מהחשב הכללי
דפדף בכלכלה
אמיר טייג 7/6/2005 10:30
האגודה למען החייל נעתרה ללחצי חברות הסלולר: האגודה ויתרה על כוונתה לערוך מכרז מקוון ותקיים מכרז רגיל, שיתנהל כמשא ומתן בין 4 חברות הסלולר לבין האגודה במהלך יום מרוכז אחד (מחר). האגודה ויתרה על המכרז המקוון לאחר שסלקום הודיעה שלא תשתתף בו, כיוון שהמחיר יידרדר לרמה שאינה כדאית עבורם. לפני כ-3 שנים זכתה פלאפון במכרז שערכה האגודה. במסגרת ההסכם קיבל כל חייל ביום גיוסו כרטיס שמאפשר לו הצטרפות למסלול ההטבות של האגודה.
ההערכות הן, כי במהלך 3 השנים האחרונות הצטרפו כ-150 אלף מתגייסים לרשת פלאפון, ולפיכך נחשב המכרז של האגודה לגדול במדינה. ההערכות הן, כי כלל ההכנסות מהמתגייסים המצטרפים במסגרת המכרז מגיע עד 450 מיליון שקל בשנה. לשם ההשוואה, המכרז של החשב הכללי לעובדי הממשלה כולל עד 80 אלף מנויים בלבד.
האגודה רצתה לאמץ את שיטת המכרז המקוון מהחשב הכללי. במכרז כזה רואה כל מתמודד את ההצעה הזולה ביותר שהוגשה עד כה, אך אינו יודע מי המתחרה שהציע אותה. במכרז של החשב נלחמו ביניהן החברות מירס ופלאפון, ובסופו של דבר זכתה פלאפון, לאחר שהציעה מחיר של 7 אגורות לדקת שיחה לכל הרשתות.