ראשי > כלכלה > צרכנות > כתבה
בארכיון האתר
בגד ים חלוד
בגד-ים של "גליק" התבלה 3 חודשים אחרי שנרכש. התומכים החלידו, הצבע דהה ורכבת נוצרה. גליק: הניחו את הבגד ים סגור בשקית פלסטיק
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
איתי יעקב
6/6/2005 17:22
בספטמבר 2004, נכנסה א', צעירה מקומית שהגיעה לביקור מולדת, אל החנות "בננה –ביץ'" שבקומה הראשונה של דיזנגוף סנטר (שער 6) כדי לרכוש לקראת חזרתה הביתה בגד ים. לאחר שדפדפה בין הקולבים, התחבב עליה בגד ים ביקיני של חברת "גליק" החיפאית, עליו שילמה מחיר מלא של 299 שקל לחזייה פלוס תחתונים.

לאחר שלושה חודשים בלבד של השתכשכות בבגד הים בחופיה האקזוטיים של ארצה, טוענת א' שהברזלים התומכים בחזייה החלידו ונשברו. מה גם, שהצבע דהה ונוצרה "רכבת" בלייקרה. כיון שבישראל איכות היא מילה גסה ושרות זה בכלל הצעה מגונה, פנתה א' אל החנות, על מנת שיחליפו / יתקנו עבורה את החזייה. אולם במשך שלושה שבועות "שכבה" החזייה בחנות ללא טיפול, בתואנה כי "הסוכן של גליק לא הגיע", לדברי עובדי החנות. 

לא' נשבר. היא יזמה מכתב רשום ל"גליק" היושבים בחיפה הרחוקה, שם שכב המכתב בדואר במשך שבוע, עד שסמדר, אשת שרות הלקוחות, הואילה לחזור אליה טלפונית.  לא' נאמר שהחזייה שחוקה, כיון שהיא נלבשה רבות. את השירות שהייתה אמורה לתת, הפכה סמדר למסכת התגוששות עם הלקוחה. תחילה דרשה ממנה את הקבלה מלפני 9 חודשים. כל הסבר של א', שאינה מתגוררת בארץ, ולא יכלה לגשת עם החזייה תכף ומיד אל שרות הלקוחות, נפלו על אוזניים ערלות.

הפתרון היחידי שהוצע לא', הוא 50 אחוזי הנחה תמורת חזייה חדשה. "אני לא מוכנה להוציא שקל מכיסי תמורת מוצר שיתפרק בשיא העונה לאחר שלושה חודשים", אומרת א' בקצף. "אין לי יותר אמון במוצר. בחברה טענו שבגד ים זה עניין עונתי לחמישה חודשים בלבד. הטענה שלהם מופרכת, כי יש לי בארון בגדי ים משנים עברו, שמשמשים אותי יפה מאוד עד היום. אני לא מכירה אף בן אדם שלובש את הבגדים 24/7 במשך שישה חודשים. וזאת פשוט חוצפה".

בשיחה טלפונית שהתקיימה הבוקר עם החברה ענו כי "על הלקוחה היה להרים טלפון או לשלוח מכתב בזמן שהיא ראתה את המפגע ולהגיד: 'סליחה, אני קניתי לפני שלושה חודשים ויש לי תלונה, אבל אני לא יכולה להגיע'. ואני שואלת אותך? למה היא לא עשתה את זה? ולא שאני הולכת לבדוק אם היא הלכה יום יום לבריכה או לים עם הבגד ים. מה, כל בחורה שתגיע אחרי שנה ותגיד נהרס לי הבגד ים אני אחליף לה?".

זה קורה הרבה?
"זאת פעם ראשונה שאני נתקלת בכל הקריירה שלי בברזלים שהופכים לחלודה".

גם אני. ועוד אחרי שלושה חודשים. שלא לדבר על הדהייה של הצבע.
"אני בטוחה שהיא הניחה את הבגד ים סגור בשקית פלסטיק והוא לא נשם וכך הפך לחלודה. זה היה רקוב ואי אפשר היה לתקן".

מהנהלת החברה הציעו לא' "לפני משורת הדין", כ-50 אחוזי הנחה על חזיית ביקיני חדשה, פלוס תיקון חינם כדי שיותאם למידותיה.

על השאלה העיקרית איך בגד ים הופך לאחר שלושה חודשים לבלאי, בגליק לא העניקו לנו תשובה מספקת למעט: "אחרי שנה שהיא רכשה בגד ים אני לא יכולה להחליף לה בחדש".

דינה אוברזון, אשתו של המעצב גדעון אוברזון, מסבירה שבגדי ים אמורים להחזיק עונה בלבד. יש כמובן כאלה שמחזיקים כמה עונות, היא אומרת, אבל הכל תלוי בשימוש, שחיה בכלור, חשיפה עצומה לשמש לגולשים ובטלני ים. יש צבעים עמידים יותר ופחות וכמובן איכויות של בד.

"בלאי של בגד הים הוא תוצאה ישירה של אופן ותדירות השימוש בבגד הים, וכן שמירה על בגד הים לאחר השימוש". אומר עופר נוינר, סמנכ"ל השיווק של גוטקס, פלפל וטורקיז. "ככל שבגד הים ייחשף ליותר חומרים מזיקים כמו רמת כלור גבוהה (בבריכות שחיה), מי ים או תכשירי שיזוף והגנה, כך רמת הבלאי תעלה. לכן אם רוצים לשמור על איכות בגד הים ולמנוע ככל האפשר את הבלאי, מומלץ לשטוף היטב במים קרים את בגד הים לאחר כל שימוש, ולהניחו לייבוש על משטח מוצל. כמו כן מומלץ להימנע מלשמור את בגד הים כשהוא רטוב או לח בשקית סגורה או מקום סגור".

גילוי הנאות. א' הינה קרובת משפחה של הכותב
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

צרכנות
מגהצים יותר: זינוק של 10% בסך הרכישות בכרטיסי אשראי  
תווי שי - הנחה שעולה ביוקר  
בעקבות המיתון: השי לחג מתכווץ  
עוד...