ראשי > כלכלה > כלכלה בארץ > כתבה
בארכיון האתר
מחיר התחרות: הרשתות נאלצות לספוג את התייקרות מוצרי המזון
שטרום: "רשתות השיווק מפחדות מהתחרות העזה בענף - ספגו את התייקרות הסחורות במשך שנה שלמה"
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
רונית מורגנשטרן
2/6/2005 8:22
בעוד עסקים רבים במשק לא חוששים להעלות מחירים כאשר הסחורות וחומרי הגלם שלהם מתייקרים, נדמה שהמחירון של רשתות השיווק קפא על שמריו, ולא בכדי: הממונה על ההגבלים העסקיים דרור שטרום מגלה ל מעריב, כי "אחוזי הרווח ברשתות המזון הגדולות קטנו מאוד בתקופה האחרונה, והרשתות מכרו מוצרים כמעט במחיר שבו קנו אותם - במשך שנה לפחות". לדברי שטרום, "למרות שהיצרנים העלו מחירים, הרשתות ספגו את העליות".

שטרום לוקח לעצמו את הקרדיט, ומייחס את ספיגת ההתייקרויות בעיקר לעצירת המיזוגים בין הרשתות הגדולות לרשתות הפרטיות, צעד שנעשה על-ידי רשות ההגבלים העסקיים. המיזוג הגדול ביותר שהרשות עצרה היה בין הריבוע הכחול לבין ירקון סיטונאות מזון - בעלת סופרמרקט חביב בפתח תקוה. לדברי שטרום, הוא הורה על עצירת המיזוג בספטמבר 2001, וכעבור חודשים ספורים החלה מגמה של הקטנת אחוז הרווח ברשתות. בתקופה שבין סוף 2003 לסוף 2004 התקרב הרווח על כל מוצר ל-0%.

שטרום מסביר: "לא איפשרנו לרשתות הגדולות לעצור את התפתחות הרשתות הפרטיות באמצעות מיזוגים עמן. התוצאה היתה שהרשתות הגדולות נאלצו לספוג עליות מחירים כדי להתחרות בפרטיות".
במקביל נקטו הרשתות מסע התייעלות מאסיבי, שכלל סגירת חנויות ופיטורי עובדים, מהלך שאיפשר להן להציג תוצאות סבירות ב-2004.
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

בארץ
פסיקה עקרונית: תושבי המושב הם בעלי הקרקע  
אגד לא תעסיק יותר נהגים בחוזה אישי  
אחרי 3 רבעונים רצופים של ירידות - ענף הנדל"ן מתייצב  
עוד...