ראשי > כלכלה > צרכנות > כתבה
בארכיון האתר
חקירה בדבר חוקיות פרסום בטוקבקים
בעקבות הכתבה במעריב על הפרסום הסמוי בפורומים ובטוקבקים, יבדוק משרד התמ"ת חשד לעבירה על חוק הגנת הצרכן
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
יעל גרוס
1/6/2005 8:21
סוף לפרסום הסמוי בפורומים ובטוקבקים? בעקבות הדיווח במעריב עלהפרסום הסמוי המתנהל בפורומים ובטוקבקים (ערוצי התגובות) באינטרנט, יבדוק משרד התמ"ת חשד לעבירה על חוק הגנת הצרכן.

ביום שישי האחרון פרסם מעריב, כי חלק ניכר מהתגובות על כתבות ברשת ומהתכתובות בפורומים אינו מגיע מגולשים תמימים, אלא מגופים מסחריים ששותלים המלצות ומידע צרכני מטעמם. הגולש התמים סבור שקיבל, למשל, המלצה על די.וי.די מצרכן אחר, בעוד שהמידע הגיע מחברה מסחרית.

"כתבות או טוקבקים הממליצים על מוצרים או שירותים - הם פרסומות לכל דבר ועניין", אומר הממונה על הגנת הצרכן במשרד התמ"ת, עו"ד יצחק קמחי. קמחי מסר, כי בכוונתו לבדוק אם קיימת עבירה לכאורה על חוק הגנת הצרכן בכתבות ובתגובות המתייחסות לפרסומות מטעם חברות מסחריות שונות. החוק קובע, כי "פרסומת העלולה להביא אדם סביר להניח כי האמור בה אינו פרסומת - היא פרסומת מטעה". חוק הגנת הצרכן חל גם על מי שמביא את הדבר לפרסום, ולא רק על המפרסם.
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

צרכנות
מגהצים יותר: זינוק של 10% בסך הרכישות בכרטיסי אשראי  
תווי שי - הנחה שעולה ביוקר  
בעקבות המיתון: השי לחג מתכווץ  
עוד...