 |
משרד האוצר אינו מאושר מהחלטת הוועדה המחוזית של ת"א לפני שבוע על שינוי תוואי הרכבת הקלה. במכתב שנשלח ע"י סגן הממונה על התקציבים באוצר, שאול צמח, למנכ"ל משרד התחבורה נכתב כי יש להקפיא לאלתר את הפרויקט כפי שהוחלט ע"י הוועדה. המדובר בהקפאת חלק מהפרויקט של הרכבת הקלה בתל אביב שהיה אמור להתחיל לפעול בשנת 2011.
לפני שבוע אישרה הוועדה המחוזית תל-אביב יפו את תוכנית ה"קו הירוק" של הרכבת הקלה בעיר, שיחבר בין חולון וראשון לציון לבין מרכז תל אביב. על פי ההחלטה, הרכבת תנוע במסלול תת קרקעי בין הרחובות לוינסקי לקרליבך. כמו-כן, הועדה החליטה על הכנת תוכנית לקטע הצפוני של הקו, מקרליבך ועד הרצליה, וקבעה כי עד נחל הירקון המסלול יהיה תת קרקעי. יצויין כי ההחלטה, שהתקבלה ע"י הוועדה, נעשתה בניגוד לעמדת משרדי האוצר והתחבורה.
ההחלטה השנויה במחלוקת, והעול התקציבי הגדול המתלווה אליה, גרמה לתגובות קשות בחלק ממשרדי הממשלה, ובהתאם לחששות הירוקים תביא כנראה להקפאת הפרויקט.
במשרד האוצר הגיבו לשינוי: "להחלטה זו משמעויות כלכליות ותקציביות ניכרות, ועלותה נאמדת בתוספת של מיליארדי שקלים לאומדן הנוכחי של הפרויקט. לפיכך, עד לבחינה מחודשת של עמדת הממשלה בכל האמור בקידום פתרונות להסעת המונים במטרופולין דן במתכונת הנוכחית, יש להקפיא לאלתר את קידום פרויקט הקו הירוק וכן כל תכנון או פעילות של נת"ע או מי מטעמה בפרויקט הקו הירוק, הן במישרין והן בעקיפין".
|
 |
 |
 |
 |
|
|