 |
/images/archive/gallery/228/163.jpg יצחק בוזי הרצוג
רועי בכרך  |
|
פי שניים מתקשים בתשלום משכנתא |
|
עמותת "ידיד": עלייה של 90% במספר הפונים. ההעמותה ומשרד השיכון יפיצו עלון הסברה למתקשים להחזיר משכנתא |
|
|
 | דפדף בכלכלה |  | |
גיל חורב 30/5/2005 14:45 |
|
|
|
|
 |
עלייה של 90% במספר הפונים לעמותת "ידיד" שמתקשים לעמוד בתשלום המשכנתא ברבעון הראשון של שנת 2005 לעומת התקופה המקבילה בשנת 2004 – כך עולה מנתונים שפרסמו היום על-ידי העמותה ומשרד השיכון. מהעמותה נמסר שברבעון הראשון הגיע מספר הפונים אליה ל-639 אנשים.
המשנה למנכ"ל עמותת "ידיד", רן מלמד, אומר שעל פי מספר הפניות שהיו ברבעון הראשון, הערכות הן שבשנת 2005 כולה תהיה עלייה של כ-20% במספר הפניות. "ייתכן אפילו שהנתונים יהיו גבוהים עוד יותר וזאת בעקבות פיטוריי המורים והפיטורים הצפויים בבזק וחברות נוספות המיועדות להפרטה", אומר מלמד.
לדברי מלמד, לא בכל חודש ישנן פניות של אנשים שמתקשים לעמוד בתשלום המשכנתא ושפניות כאלו מגיעות בגלים. "בגלל העיכובים המשפטיים בפינויים, אנחנו מקבלים פתאום גל גדול של פניות בחודשי הקיץ וכן בתקופת החגים".
הנתונים שמפרסמת עמותת "ידיד" תואמים את המגמה של השנים האחרונות של עלייה מתמדת במספר האנשים שמתקשים לעמוד בתשלומי המשכנתא. מנתונים שפרסם משרד השיכון בעבר עולה, שבשנת 2003 היו 70 אלף לווים שפיגרו בתשלום המשכנתא שלושה חודשים ויותר. 60% מהמתקשים היו זכאי משרד השיכון. מנתוני בנק ישראל עולה שבשנת 2004 פיגרו 82 אלף בתי אב בתשלומי המשכנתא שלושה חודשים ויותר ועל פי הערכות הבנקים למשכנתאות בשנת 2004 בין 50 ל-60 אלף בתי אב לא עמדו בתשלומי המשכנתא.
בעקבות הנתונים, יזם שר השיכון יצחק הרצוג (עבודה) בשיתוף עם עמותת "ידיד" הפקת עלון הסברה תחת הכותרת "עשרת הדיברות" למתקשים בהחזרים. הפצת העלון יופץ בימים הקרובים בקרב 20 אלף נוטלי משכנתאות בשפות עברית, ערבית ורוסית דרך אתר האינטרנט של המשרד ובאמצעות עמותות וארגונים המטפלים בתחום. כמו כן, הודיע השר הרצוג כי בכוונתו לפנות לבנקים למשכנתאות כדי שיפיצו את העלון לכלל הלווים מעתה והילך. "היעדר מידע גורמת לעתים להסתבכות מיותרת ולצבירת חובות עתק", כתב הרצוג לבנקים. "אני בטוח ששקיפות בהליכים ומידע לציבור יועילו ללווים ולבנקים כאחד".
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|