חברת המזון הישראלית מציגה עלייה של כ-11% ברווחיות לעומת הרבעון הראשון בשנה שעברה. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-617 מיליון שקל, כמעט ללא שינוי לעומת אשתקד
דפדף בכלכלה
שמוליק שלח 29/5/2005 9:08
יצרנית המזון הישראלית, אסם, מציגה תוצאות מעורבות עם קיפאון במכירות ועליה ברווחיות. מחזור המכירות של החברה הסתכם בכ-617 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה, כמעט ללא שינוי לעומת הכנסות של 615 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2004. החברה מסבירה כי הקיפאון מגיע על רקע הירידה במכירות מזון במשק. עם זאת מחזור המכירות לשוק המקומי רשם עלייה קלה של כ-2.4% ל-539 מיליון שקל. במכירות החברה בחו"ל לעומת זאת חלה ירידה חדה של כ-10.5%, שאותו מסבירה החברה ביצוא תחום המזון הקפוא.
כאמור, בשורה התחתונה ממשיכה אסם להציג גידול ברווחים. הרווח ברבעון הראשון הסתכם ב-38.4 מיליון שקל לעומת רווח של 34.6 מיליון שקל ברבעון המקביל - גידול של כ-11%. השיפור ברווחיות מגיע בעקבות מהלכי התייעלות שביצעה החברה שבאו לידי ביטוי ברווח התפעולי, שעלה ב-12.6% ל-64.9 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה. יצויין כי החברה מטמיעה הליכי עבודה של נסטלה, השותפה בחברה, שמסייעים בהתייעלות.