 |
הזכיונות לבתי-קפה מרשת ארומה וקפה הלל הם היקרים ביותר בענף - כך עולה מבדיקה מיוחדת של מעריב "עסקים".
הזיכיון לארומה מורכב מ-50 אלף דולר עבור ייעוץ ניהולי ודמי זיכיון, עלות הקמה של 400-350 אלף דולר, עמלה חודשית של 5%-3.5% מהמחזור, ופרסום של 1.5% מהמחזור. בקפה הלל דמי הזיכיון הם 70-50 אלף דולר, ועלות ההקמה היא 400-300 אלף דולר. העמלה החודשית מורכבת מ-4% דמי ניהול ועוד 1% כקרן בלאי-שיפוצים, והפרסום הוא בהיקף 1% מהמחזור.
הסכומים המשולמים עבור הזיכיון של קפה ג'ו צנועים יותר, ועומדים על 200-180 אלף דולר להקמה ולזיכיון, ועמלה חודשית של 5%. ב קפנטו מדובר בעלות כוללת של 2,200-2,000 דולר למ"ר.
בישראל קיימים כ-2,000 זכיינים , המייצגים כ-200 עסקים בארץ ובעולם. לצד העסקים הפועלים בזיכיון בהצלחה - עסקים רבים שהיו בזיכיון נכשלו או נתקלו בקשיים מול הרשת. הדוגמה הבולטת לכך היא רשת פיצה מטר, שהגיעה לחובות של כ-15 מיליון שקל עקב מודל זכייני שגוי.
הזכיינות עומדת לקבל תנופה עם ייסוד "המרכז הארצי לקידום הזכיינות", על-ידי מט"י ירושלים והרשות לעסקים קטנים ובינוניים. בנוסף, בספטמבר יתקיים יריד זכיינות גדול ביוזמת חברת Gift הצרפתית, הפועלת בתחומי המסחר והחינוך. ביריד ישתתפו נציגי חברות בינלאומיות, והוא יתקיים בשיתוף פעולה עם משרד התמ"ת,מכון היצוא,הרשות לעסקים קטנים ובינוניים, המכון לקידום זכיינות, איגוד לשכות המסחר ושגרירות צרפת.
|
 |
 |
 |
 |
|
|