 |
החולשה הקלה שהורגשה בדוחות הכספיים של סאני ברבעון האחרון של 2004 הפכה להרעה ניכרת יותר ברבעון שפתח את 2005. המכירות של יבואנית מכשירי הטלפון סמסונג ירדו, ורק רווחי מימון נאים מנעו ממנה לרשום הפסד בשורה התחתונה של הדוח.
הכנסות סאני הסתכמו ב-154 מיליון שקל, שחיקה של 4% מברבעון הקודם וירידה של 23% מהתקופה המקבילה. שחר לנדאו, מנכ"ל החברה, מסביר כי ברבעון הראשון הורגשה האטה בשוק הסלולר בישראל, על רקע חוסר ודאות בנושא הקישוריות. "כעת אנו חשים שזה מאחורינו, ומעריכים כי שוק הסלולר יעשה השנה פריצה טכנולוגית", הוא מוסיף. לשם כך כבר השיקה סאני 6 מכשירים חדשים מתחילת השנה.
שיעור הרווח הגולמי של החברה לא ירד, ונותר ברמה של כ-25%, אך שיעור הרווח התפעולי נשחק ל-12% מההכנסות , לעומת 15% מהמחזור לפני שנה.הרווח התפעולי הסתכם ב-18 מיליון שקל,ירידה חדה בהשוואה לרווח תפעולי של 30 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2005.
למרות הירידה בהכנסות וברווח, הצליחה סאני לרשום רווח נקי של 43 מיליון שקל, גידול של 48% לעומת הרבעון המקביל. עיקר הרווח נבע מהכנסות מימון של 44 מיליון שקל, שנוצרו לסאני מהשקעות מוצלחות במניות אי.די.בי ו סאיטקס.
|
 |
 |
 |
 |
|
|