 |
"לפני כמה שבועות", כותב לנו שמואל אהרונוב באמצעות הדוא"ל, "מישהו מאוד משועמם ניקב לי ולשני שכנים נוספים את צמיגי המכוניות. הניקוב בוצע בדופן הצמיגים, ואצלי נוקב צמיג קדמי שהותקן לפני כשנה וצמיג אחורי שהותקן לפני כחצי שנה בלבד. מתקן התקרים שאליו פניתי אמר לי שלרוב לא מתקנים נקב כזה ושעליי להחליף צמיגים, אולם מאחר שהצמיגים חדשים כמעט לגמרי, הוא הדביק טלאי מתוך חלקו הפנימי של הצמיג, חרץ חריץ מצדו החיצוני באמצעות משחזת ולדבריו ביצע וולקניזציה. האם הוא פעל כשורה? ".
ממש לא. על אף הנזק הכספי, התשובה החד-משמעית והיחידה היא שחייבים להחליף את הצמיגים ולהשמיד את המנוקבים. הסיבה לכך היא שהחלק ש"עובד" הכי קשה בצמיג הוא הדופן, אשר מצד אחד חייבת להיות גמישה כדי לספק שיכוך, ומצד שני נושאת בעומסים כבדים מאוד של היגוי. ניקוב הצמיג פוגע לא רק בגומי, אלא גם בשלד המתכת והניילון של הצמיג עצמו, ולכן כל טלאי, מילוי או הדבקה לעולם לא יוכלו להשיב את החלק שנפגע לרמות החוזק המקוריות שלו.
הסכנה הגדולה היא שתוך כדי פנייה, או סתם כך בעת נסיעה מהירה, החלק המחובר יתחיל להתפרק, דבר שיגרום פיצוץ מיידי של הצמיג ואובדן שליטה פתאומי במכונית. שני צמיגים כאלה במכונית מכפילים, כמובן, את הסיכון. ניתן לתקן צמיגים באמצעות טלאים למיניהם רק כאשר הפגם הוא בסוליה, שהיא חלק שנושא פחות עומס, בכפוף לגודל ולסוג הפגם.
שאלות ניתן להפנות לפקס 03-5682803 או לדואר אלקטרוני gilmel@maariv.co.il
|
 |
 |
 |
 |
|
|