 |
/images/archive/gallery/198/169.jpg אפי רוזנהויז, מנכ''ל שופרסל
צילום: ברקאי וולפסון  |
|
|
רשת הקמעונות מדווחת על ירידה של כ-5% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל עקב עיתוי הפסח, אך מציגה ירידה גם מול הרבעון הקודם. הרווח, לעומת זאת, זינק פי 6 ל-23 מיליון שקל |
|
|
 | דפדף בכלכלה |  | |
שמוליק שלח 10/5/2005 8:36 |
|
|
|
|
 |
רשת הקמעונות שופרסל מדווחת היום על רבעון רווחי נוסף. הרשת סגרה את הרבעון הראשון ברווח של 23 מיליון שקל, זינוק של כמעט פי 6 לעומת רווח של 4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
עם זאת, השורה העליונה נראית קצת פחות מרשימה. התייעלות הרשת בשנה האחרונה וכן חג הפסח שחל השנה ברבעון השני הביאו לירידה של 5% בהכנסות ל-1.49 מיליארד שקל, לעומת הכנסות של 1.56 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה ירדו גם לעומת הרבעון הרביעי של 2004, בו עמדו אלו על כ-1.55 מיליארד שקל - ירידה של כ-5%.
עיתוי הפסח פגע גם ברווחיות הגולמית שהסתכמה בכ-406 מיליון שקל לעומת 410 מיליון שקל ברבעון המקביל. לעומת זאת, בעקבות ההתיעלות עלה שיעור הרווחיות הגולמית ל-27.3% לעומת 26.2% בשנה שעברה. הרווח התפעולי עליו מדווחת החברה עמד על 31 מיליון שקל, עלייה של 15% לעומת רווח של 27 מיליון שקל אשתקד. לשורה התחתונה תרם גם שינוי השיטה החשבונאית (תקן חשבונאות מספר 19 שחל מינואר 2005) שהוסיף 8 מיליון שקל לרווח הנקי.
לקראת סיום הרבעון הראשון החלה הרשת ליישם ב-155 החנויות שהיא מפעילה, את התוכנית האסטרטגית החדשה שבמסגרתה תפעיל החברה שלושה פורמטים: חנויות Heavy Discount - "שופרסל דיל", אשר כללו 23 חנויות שהוסבו בתום הרבעון הראשון. פורמט חנויות שכונתיות - "שופרסל שלי", וחנויות היפרמרקטים בקונספט One Stop Shop - "שופרסל ביג".
את הרשת מנהל אפי רוזנהויז, והיו"ר הוא אברהם ביגר.
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|