ראשי > כלכלה > כלכלה בארץ > כתבה
בארכיון האתר
ועדת הכספים העלתה המס על רכב צמוד
הוועדה אישרה גם את השוואת שיעור מס הקנייה על רכבי שטח וג'יפים למכוניות פרטיות - מ-75% ל-95%
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
יהודה גולן
14/4/2005 8:45
ועדת הכספים של הכנסת, בהרכב יוצא דופן של ח"כ אחד בלבד, יו"ר הוועדה יעקב ליצמן, אישרה אתמול את העלאת המחירים שבהתאם להם נקבעות קבוצות הרכב לצורך חישובי מס, במקרה של שימוש עובדים ברכבים שהם מקבלים ממקום העבודה. קבוצות המחיר עודכנו כלפי מעלה ב-1.4%, כך שתקרת המחיר של קבוצה תהיה כעת גבוהה בשיעור זה.

מס הכנסה מחייב את המעבידים לנכות מהעובדים מס עבור הטבה של שימוש ברכב, והאוצר חילק את כלי הרכב ל-7 קבוצות מחיר, לצורך חישוב סכום ההטבה שבגינו ייגבה מס עבור כל מכונית.

מה שגרם לשינוי היה התייקרותם של כלי הרכב החדשים, בעיקר עקב זינוק היורו בחודשים האחרונים. בדיון, שארך כמה דקות - בנוכחות ליצמן לבדו מבין חברי הוועדה, שהצביע לבסוף ואישר בקולו הבודד את הייקור - אמר בועז סופר, סגן מנהל רשות המסים, כי "ייקור המס גרם לייקור קבוצת הרכבים הפופולרית ביותר (קבוצה 2) מ-120 אלף שקל ל-122 אלף שקל, כלומר בקרוב ישלמו כל השכירים מס על השימוש ברכב החברה בשרשותם לפי שווי של 122 אלף שקל, מכיוון שהחישוב נעשה על-פי שווי רכב חדש.

הוועדה אישרה גם את העלאת מס הקנייה על רכישת רכבי שטח וג'יפים בשיעור 20%, מ-75% עד כה ל-95%, ובכך למעשה הושווה המס בין רכבי שטח לרכבים פרטיים.ההסבר להעלאת המס על ג' יפים ורכבי שטח,לדברי סופר, הוא הרצון לא להפלות לרעה את בעלי הרכב הפרטי, מכיוון שבמרבית המקרים הג'יפים ורכבי השטח לא משמשים כרכב מסחרי, אלא כרכב פרטי לכל דבר.
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

בארץ
פסיקה עקרונית: תושבי המושב הם בעלי הקרקע  
אגד לא תעסיק יותר נהגים בחוזה אישי  
אחרי 3 רבעונים רצופים של ירידות - ענף הנדל"ן מתייצב  
עוד...