 |
החזרת מכלי משקה לרשתות השיווק עשויה לזכות את הלקוחות בתווי קנייה. הסכמה לצעד זה מסתמנת בדיונים בין ראשי תאגיד המיחזור לבין נציגי רשתות השיווק, בהשתתפות מנכ"ל המשרד לאיכות הסביבה, מיקי הרן.
המטרה היא להמריץ את רשתות השיווק לאפשר לצרכנים להחזיר מכלי משקה .זאת לאחר שבפועל רשתות השיווק לא גילו נכונות למימוש החוק, כיוון שלטענתן מימושו מכביד על כוח האדם שלהן ועל התפעול השוטף של החנויות.
על-פי ההצעה החדשה שגיבשה יו"ר תאגיד המיחזור, נחמה רונן, יגבילו רשתות השיווק את קבלת המכלים מהלקוחות ל-50 בכל החזרה, וייפרסו 20 תחנות איסוף נוספות בארץ.
תאגיד המיחזור הוקם לפני כ-4 שנים עם החלתו של חוק הפיקדון, וישבו בו נציגי היצרנים ונציגי רשתות השיווק. במרוצת הזמן פרשו כל רשתות השיווק מהתאגיד, ונשארו רק היצרנים. המהלך הנוכחי נועד לנסות להחזיר אותן לדירקטוריון התאגיד. על-פי נתוני התאגיד, בשנת 2004 הושבו באמצעות רשתות השיווק כ-72 מיליון מכלי משקה לידי התאגיד, ועוד כמה מיליוני מכלים הוחזרו באמצעות החנויות הקטנות.כמות זו מהווה כ-23% מסך מכלי המשקה שנאספו אשתקד.
|
 |
 |
 |
 |
|
|