 |
/images/archive/gallery/262/043.jpg הם לא מוותרים
איור: הילית שפר  |
|
|
לקראת חג הפסח משרד התמ"ת מפרסם מספר טיפים לצרכנות נבונה |
|
|
 | דפדף בכלכלה |  | |
טל פמסון 5/4/2005 14:01 |
|
|
|
|
 |
חג הפסח הידוע גם כחג בו רשתות השיווק, בתי העסקים הבינוניים והקטנים נוהגים לצאת במבצעים, מכירות חיסול והטבות נוספות שלא פעם גם באמצעים מטעים- לכן החליט משרד התמ"ת לפרסם 'טיפים' לצרכנות נבונה.
• יצרנים, רשתות שווק ומרכולים רבים יוצאים לקראת החג במבצעי הוזלה. מומלץ להשוות לפני הקניה את מחירי המוצרים במספר בתי עסק ובשווקים. ניתן לחסוך כספים רבים על-ידי הבדיקה. • לעיתים, למרות שפורסם באמצעי התקשורת או בבית העסק על מבצע הוזלה או על מתנה, בדיקת הפריטים מראה כי אין כל הוזלה או מתנה במבצע. פרסומת מטעה על מבצע הינה עבירה על חוק הגנת הצרכן - במקרה זה ניתן להגיש במשרד התמ"ת תלונה על בית העסק.
• מבצעי ההוזלה הרבים מפתים צרכנים לקנות את המוצרים לעתים ללא צורך - מומלץ לערוך רשימת קניות מסודרת לפני כל קניה ולשקול האם באמת יש צורך במוצרים שבמבצע.
• אל תתפתו לאריזות גדולות - בדקו את הכמות הרשומה על המוצר והשוו את המחירים ביחס לכמות.
• עימדו על זכויותיכם הצרכניות והקפידו לקנות בחנויות בהן יש הצגת מחיר ברורה על כל מוצר. אם נתקלתם בחנות בה אין הצגת מחירים הסבירו למוכר על חובתו להציג מחירים על כל מוצר וכתבו למחוז משרד התמ"ת הקרוב למקום מגוריכם את פרטי המפירים.
• מקומות עבודה רבים נותנים כשי תוי קניה לפני החגים - מומלץ לקרוא את דף ההנחיות ואת האותיות הקטנות בתוי הקניה טרם ההגעה לחנות. במספר בתי עסק תוי הקניה שוים פחות מערכם הנקוב. במקרים אחרים לא ניתן לנצל כפל מבצעים. אם נתקלתם בבית עסק בו לא כובד התו במלוא ערכו והדבר לא צוין על גבי התו או דף ההנחיה - ניתן לפנות למחוז משרד התמ"ת הקרוב למקום מגוריכם – מדובר בהטעיה לפי חוק הגנת הצרכן.
• בעתונות מתפרסמים לקראת החג השוואות מחירים של סלי מוצרים ברשתות השונות. סל קניות זול ברשת לא קובע בהכרח כי יתר המוצרים הנמכרים באותה רשת זולים יותר.
• בקניות מתנה לחג דרשו פתק החלפה. יתכן כי מקבל המתנה ירצה להחליפה.
• חוק הגנת הצרכן נותן לצרכן זכות לבטל עסקה תוך 14 יום ולקבל את כספו בחזרה בסוגי העסקאות הבאות: עסקה ברוכלות, עסקת מכר מרחוק, רכישת יחידת נופש או במקרה של הטעיה או ניצול מצוקה מהותיים. במקרים בהם אתם מבקשים לבטל עסקה, עשו זאת במסגרת 14 הימים והודיעו לעוסק בכתב על הביטול (מומלץ בדואר רשום).
צביה דורי, מנהלת המינהל לסחר פנים בתמ"ת, מציינת כי, ב-17 ביולי ייכנס לתוקפו תיקון בחוק הגנת הצרכן המחייב כל בית עסק להציג מודעה בה מפורטת מדיניות החזרת הסחורות הנהוגה אצלו. העדר המודעה יראה בית העסק כמי שמדיניותו היא להחזיר מזומנים לצרכן. אי החזרת מזומן תהיה עילה להגשת תביעה נגד בית העסק בהליך אזרחי (על-ידי בית משפט לתביעות קטנות).
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|