 |
הנהלת כור מנהלת מגעים עם הבנקים המסחריים, למיחזור הלוואות שנלקחו בעבר, בהיקף של כ-1.5 מיליארד שקל, כך נודע ל מעריב. הפעם האחרונה שבה נחתם הסדר האשראי עם הבנקים השונים, שכלל פריסת הלוואות לטווח ארוך, היתה לפני כ-3 שנים . האשראי נלקח אז בריביות גבוהות יחסית, של כ-7% לשנה . הריבית הגבוהה באה לידי ביטוי גם בעלויות מימון גבוהות יחסית, של 100 מיליון שקל לשנה.
מאז חל שיפור ניכר במצבו של הקונצרן, ומנכ"ל כור, יונתן קולבר, הגיע למסקנה כי בעיתוי הנוכחי ניתן לקבל תנאי מימון טובים בהרבה. הפחתת עלות המימון מ-7% לשנה ל-5% לשנה תחסוך לקונצרן הוצאות בהיקף של מיליוני שקלים לשנה.
בעקבות כך פנה יובל ינאי, מנהל הכספים של כור, לבנקים, והחל בניהול המגעים. בעל החוב העיקרי של כור הוא בנק הפועלים, ובעלי חוב נוספים הם בנק לאומי והבנק הבינלאומי הראשון.
בכור מתכוונים להפחית את עלויות המימון גם באמצעות הנפקת איגרות חוב בהיקף של 75 מיליון דולר. לצורך העניין פנו בכור באחרונה לחברת מעלות, וזו העלתה את דירוגו הפיננסי של הקונצרן מ-A ל-A פלוס .
קונצרן כור פרסם בשבוע שעבר את דוחותיו הכספיים, שהצביעו על שיפור במרבית מרכיבי הפעילות. העיסקה הגדולה העומדת על הפרק, בהמתנה להשלמתה, היא מיזוגה של חברת אלישרא לתוך תדיראן קשר ומכירת שתי החברות לאלביט, תמורת מזומנים והקצאה של 10% מאלביט .
מנהל הכספים בכור, יובל ינאי, אישר בתגובה לפניית מעריב את תוכנית הרה-פיננסינג, והעריך כי הבנקים ייעתרו לתוכנית. לדבריו, כור בוחנת במקביל אפשרויות מימון נוספות.
|
 |
 |
 |
 |
|
|