ראשי > כלכלה > צרכנות > כתבה
בארכיון האתר
משרד התמ"ת פועל לניסוח תקנות לאחריות לשירות ולהגנת הצרכן
מטרת התקנות להגן על הצרכן בעת קניית מוצרי חשמל ואלקטרוניקה ביתיים שמחירם גבוה מ-150 שקל , לרבות מנגנונים מכניים וחשמליים בריהוט
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
נורית קדוש
4/4/2005 9:41
מנכ"ל משרד התמ"ת, רענן דינור, קיים בשבוע האחרון דיון בנושא תקנות הגנת הצרכן, אחריות ושירות לאחר מכירה. בדיון נדונו, בין השאר, מחויבות היבואנים לשנות אחריות ולחלפים, מחויבות הרשתות והקמעונאים בנושא זה, חיובי הצרכן לגבי תיקונים, אופן ביצוע התיקונים ומועדים לביצוע התיקונים.

מטרת התקנות להגן על הצרכן בעת קניית מוצרי חשמל ואלקטרוניקה ביתיים שמחירם גבוה מ-150 שקל , לרבות מנגנונים מכניים וחשמליים בריהוט.דינור הנחה את הלשכה המשפטית במשרדו לסיים את ניסוח התקנות על מנת שניתן יהיה להביאן לאישור בוועדת הכלכלה.

התיקון לחוק הקיים מ-2001 בנושא תעודות אחריות, קובע כי שר התעשיה והמסחר, באישור ועדת הכלכלה של הכנסת, רשאי בתקנות לחייב יצרן ויבואן לתת שירות לצרכן לאחר מכירה, ולקבוע הוראות בדבר תיקון ליקויים ופגמים והחלפת המוצרים בשלמותם או בחלקם, בלי תשלום במשך תקופה שתיקבע. היום, 4 שנים אחרי תחילת ניסוחן, החליט דינור לסיימו. כעת עבר הדיון בנושא לוועדת הכלכלה, אך הדרך לקבלת תעודות אחריות בעלות משמעות עוד ארוכה.
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

צרכנות
מגהצים יותר: זינוק של 10% בסך הרכישות בכרטיסי אשראי  
תווי שי - הנחה שעולה ביוקר  
בעקבות המיתון: השי לחג מתכווץ  
עוד...