 |
עד לפני כמה שנים עוד השאילו הנשים בחודשי ההריון בגדים מהבעל,או רכשו שני זוגות מכנסיים עם גומי במותניים ואת שאר המלתחה אלתרו. לא עוד. נשים בהריון מעוניינות להתלבש היום לא פחות מוקפד ואופנתי משהיו רגע לפני שנכנסו להריון,וכל אחת רוצה להיראות כמו גלית גוטמן בחודש תשיעי.
למרות הביקוש העצום, מצטמצמות האפשרויות הסטנדרטיות, אלה שאינן של מעצבים ידועי שם, לשני שחקנים מרכזיים, החולשים על שוק שמגלגל בין 40 ל-50 מיליון שקל בשנה, שנה שבה מתרחשות, עלפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, כ-120 אלף לידות בממוצע.
עיקר התחרות על לבן של ההריוניות מתקיימת בין רשת רמי לי, המונה 20 סניפים, ומתמחה בייצור ושיווק אופנת הריון, לבין חברת ML, מחזיקת מותג ההריון "פור טו" (For 2) ב-49 סניפי הרשת.
לפני כשנתיים עזבה את השוק רשת שילב, לאחר שניסתה לחדור גם לענף ההלבשה, ולאחרונה נפרדנו גם מ פורמ'ס היוקרתית, ששכנה בגן-העיר בתל-אביב. לצד השתיים הקיימות עדיין ניתן למצוא חנויות פרטיות עם אופנה ייחודית, אך לא עוד רשתות ארציות.
המותג רמי לי חדר לשוק אופנת ההריון לפני 5 שנים, והיום מונה הרשת 20 סניפים בפריסה ארצית בקניונים, היקף מכירותיה ב-2004 נאמד ב-25 מיליון שקל, ובימים אלה היא משיקה את קטלוג קיץ 2005. רועי מזרחי, סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי של הרשת, אומר כי הוא פועל להטמעת התפיסה שבתקופת ההריון מגיע לאישה בהריון להיות אופנתית, וליהנות מקולקציה מגוונת שמתאימה לצרכיה.
לדברי מזרחי, עם השנים יותר ויותר נשים מבינות כי בתקופת ההריון כדאי לקנות בגדי הריון אופנתיים שמתאימים לכל משך התקופה, ולהימנע מרכישת בגדים במידות גדולות שאינן מתאימים להן. מזרחי ממליץ לרכוש 3 זוגות מכנסיים, 5-4 חולצות , שמלה וחצאית, ומהמלתחה הזו להרכיב צירופים שונים לעבודה, לשעות הפנאי ולאירועים.
אופנת פור טו מעניקה פתרונות לבוש אופנתיים לאישה ההרה מראשית ההריון ועד לסופו,בדגש על נוחות, אופנה ומחיר.
אבי מלכה, מבעלי החברה, מציין כי ב-5 השנים האחרונות מתחזקת המגמה שבמסגרתה נשים הרות הן גם נשים עובדות, קרייריסטיות, אופנתיות ועדכניות, ומבקשות להתלבש ולהראות בהתאם.
לכן קל יותר למצוא בגדים צעירים, אופנתיים ועדכניים, עם פתרונות מתוחכמים, המאפשרים להריון להיות חלק בלתי נפרד מהאופנה.לדבריו,הבטן אינה עוד עול, אלא חלק בלתי נפרד מהאופנה, ולכן פרטי הלבוש צמודים,מדגישים אותה ומאפשרים לנשים הרות להמשיך במסלול החיים הרגיל שלהן,מבלי לקחת פסק זמן אופנתי ומבלי לשנות את סגנון החיים שהן רגילות אליו.
את מיעוט השחקנים ניתן אולי להסביר בסקרים שערכה פור טו, שמהם עולה כי התקופה שבה רוכשת אישה בגדים עבור ההריון מצטמצמת לכ-5 חודשים בלבד,מהחודש הרביעי להריון ואילך. ההוצאה הממוצעת מסתכמת בכ-1,400 שקל על בגדי הריון, והמלתחה מורכבת מ-11 פרטי לבוש בממוצע, שהמובילים בהם הם 3 זוגות מכנסיים, 7 חולצות ושמלה או חצאית, המשמשות בעיקר לערב.
יחד עם זאת, מדובר בהתקדמות לעומת שנים קודמות, שבהן 55% מהנשים בהריון לא נהגו לרכוש כלל בגדי הריון,אלא העבירו אותם מיולדת אחת לשנייה בשל מחיריהם הגבוהים. עוד העלה הסקר של פור טו, כי נוצר מצב שבו הצרכניות משקיעות כספים בתחום ההלבשה מדי עונה, ולפיכך הן מתייחסות לתקופת ההריון כאל עונה נוספת.
אם בכל זאת יש מי שמעדיפה פריט ייחודי, היא בהחלט תוכל למצוא חלופות בחנויות המעצבים השונות, שזיהו גם הם את פוטנציאל השוק הזה. כדוגמה אפשר לקחת את המעצבת נעמה בצלאל,אשר זה 6 שנים דואגת לעצב מדי עונה כ-10 דגמים המיועדים לנשים הרות, ברוח הקולקציות ובקו נוסטלגי המתרפק על שנות ה-50, ה-60 וה-70 של המאה ה-20.
הדגמים , לדברי בצלאל, נולדו מתוך דרישת הלקוחות הקבועות שלה לבגדים שילוו אותן גם בתקופה מיוחדת זו. את שמלת ההריון הראשונה עיצבה נעמה כשהיתה בהריון הראשון שלה, ולפני כשנתיים, בעת הריונה השני, התווספו לתתהקולקציה גם דגמי חולצות ומכנסיים.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
תשלמו על מכנסי ג'ינס
|
 |
|
 |
 |
 |
|
באשר למחירים, צריך לקחת בחשבון שכמו בבגדים רגילים, אלה של מעצבים תמיד יהיו גבוהים יותר, אך כמובן גם ייחודיים, ואכן בחנות של נעמה בצלאל תשלמו על חולצה 359 שקל, על זוג מכנסיים 375-360 שקל ועל שמלה 559-519 שקל .
לעומת זאת, בפור טו תשלמו על מכנסי ג' ינס החל ב-169.90 שקל , על חולצה מכופתרת החל ב-149.90 שקל , על זוג מכנסי כותנה-לייקרה החל ב-179.90 שקל ועל שמלה החל ב-219 שקל . ברמי לי המחירים לא שונים בהרבה, ועל זוג מכנסיים תשלמו מ-169.90 שקל ,על חולצה מ-99.90 שקל ועל שמלה החל ב-189.90 שקל. |  |  |  |  | |
|