הלמ"ס: בינואר-פברואר נרשמה עלייה ברכישות משקי הבית ע"י כרטיסי אשראי בתחומי המחשוב, שירותים ולבוש
דפדף בכלכלה
שמוליק שלח 29/3/2005 13:20
נמשך הגידול בצריכה הפרטית ע"י כרטיסי אשראי. בינואר-פברואר 2005 גדל היקף הקניות של משקי הבית בשיעור של 6.7% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2004. זאת לאחר שבשנת 2004 גדל היקף הרכישות ב-11.3%, כך מפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שציינה כי מדד זה הוא אומדן לצריכה הפרטית.
גם בינואר-פברואר נרשמה עלייה בולטת בסעיפים מחשבים ותוכנה (18%), שירותי עירייה וממשלה (11%) ורכישת מוצרי לבוש והנעלה (18%). כמו כן, בקבוצת מוצרי המזון והמשקאות, המהווה 22% מכלל הרכישות בכרטיסי אשראי, נרשמה עלייה של כ-3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ירידה בהיקף הרכישות נרשמה בענף שירותי הטיסות והתיירות (ירידה של 3%) עקב עליית מחירים.