 |
"מלכתחילה הדגשנו כי גם הערר של אל על נועד להביא לסיכול חובת המכירה של ארקיע בגלל האינטרס של בעלי השליטה באל על – האחים בורוביץ. עתה הפך העניין לגלוי ולברור לכל: משלא עלה בידי אל על לעשות את העבודה עבור כנפיים – אצה כנפיים בעצמה עם בקשות מופרכות חדשות לבית הדין", כך תוקף הממונה על ההגבלים דרור שטרום את האחים בורוביץ' בעלי השליטה בכנפים שעתרו לבית הדין להגבלים עסקיים היום בנוגע לחובתם למכור את מניות ארקיע שברשותם עד סוף השבוע.
"בקשתה של כנפיים שהוגשה היום במסווה של בהילות לבית הדין להגבלים העסקיים היא המשך של מסע מתוכנן מראש להפר את התנאים שהטלתי במיזוג כנפיים – אל על". ממשיך שטרום, "המסע הזה החל בערר שהוגש באמצעות אל על כדי לבטל את חובת המכירה של ארקיע, והמשכו, הצפוי לטעמי, הוא בבקשה שהוגשה לבית המשפט כשהיא מכילה עובדות כוזבות", אומר שטרום.
כאמור, לטענת שטרום לפני כמה שבועות התייצבו ברשות ההגבלים העסקיים האחים בורוביץ' והסבירו כי עתה לאחר שרכשו את אל על אין בכוונתם למכור את ארקיע. "הם דרשו במפגיע "ארכה" של שנתיים, שהיא מסוג הארכות שסופן ידוע – אין מכירה", אומר שטרום.
שטרום עונה לטענות כנפיים כי הוא ושר התחבורה דחפו
למכירת ארקיע לישראייר: "מעולם לא דחפתי למיזוג של ארקיע עם ישראייר – בהופעותיי בכנסת – והן מתועדות בפרוטוקול - הסברתי פעם אחר פעם כי זה יהיה 'מפלט אחרון', כלומר – רק אם לא יימצא כל קונה לארקיע והמצב כיום הוא שיש קונים כאלה ולכן מיזוג כזה אינו על הפרק כלל.
"האחים בורוביץ הם שביקשו – תחילה ממני ולאחר מכן משר התחבורה – לפעול כדי לאשר להם למכור לישראייר את ארקיע. הבעתי הסתייגות מכך ואמרתי כי רק אם לא יימצא קונה אחר – דוגמת העובדים או קבוצת נקש, אסכים לכך. עתה מתברר כי הזהירות הייתה במקומה, שכן כנפיים אינה מתביישת להפוך את היוצרות ולטעון כי היום הוא לילה. גם לשר התחבורה נעשה עוול בעניין הזה שכן הוא ניסה להיחלץ לעזרתם של האחים בורוביץ' ולפי בקשתם".
שטרום טוען, כי "רק לפני שבועיים חתמה כנפיים בפני בית הדין להגבלים עסקיים על הסכמתה לפשרה שהציע בית הדין לפיה תעמוד חובת המכירה המיידית של פעילות ארקיע בעינה – והנה היא לא מהססת לחזור בה מהסכמה שניתנה לבית המשפט, לא רק לממונה. זו התנהלות שאין הדעת סובלתה והיא התשובה הטובה ביותר לכל אלה שטוענים כי על רשות ההגבלים לגלות "סובלנות" בהחלטותיה כלפי הקהילה העסקית – זו הסובלנות וזה שכרה".
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
"טיפול תמוה"
|
 |
|
 |
 |
 |
|
בעתירה שהגישה כנפיים אחזקות-ארקיע לבית המשפט להגבלים עסקיים טוענת כנפיים כי העברת מניות ארקיע לידי נאמן תגרום לה "נזקים בלתי הפיכים". "שר התחבורה, בעצה אחת עם הממונה, 'דוחף' למכירות פעילות התעופה דווקא לחברת ישראייר משיקולים שלא התחוורו, ואף לא היסס לשם כך לזמן את נציגי כנפיים לפגישות, לרבות פגישה מיוחדת בהשתתפות הממונה", נכתב.
שטרום דורש את העברת מניות כנפיים בארקיע לידי נאמן במידה והחברה לא תצליח למכור את ארקיע עד סוף החודש (יום חמישי). בבקשה שהגישה כנפיים, מואשמים שר התחבורה, מאיר שטרית והממונה שטרום כי הם "דוחפים" את כנפיים למכור את פעילות התעופה של ארקיע דווקא לישראייר ולהעביר לה קווי טיסה סדירים, שהיו מעוגנים בעסקת אל על. בתוך כך נודע כי בית הדין להגבלים עסקיים החליט להוציא צו חיסיון מוחלט על הערר בבקשת כנפיים כנגד הממונה.הדיון בבית הדין אמור להתקיים היום בצהריים.
"קיום התנאי להעביר את המניות לידי נאמן בעוד 4 ימים בלבד", טוענת כנפיים, "עלולה לגרום לבנקים המממנים לרצות להעמיד הלוואות בשיעור עצום לפירעון מיידי או להרעה משמעותית בתנאי ההלוואות, כפי שגם מתאפשר בהסכמי ההלוואות". בנוסף לכל יתר הנזקים אשר עלולים להיגרם לה אם לא ייתן לה בקשתה, טוענת כנפיים, כי טיפולו בכל הנושא של הממונה שטרום הוא "תמוה, עמדותיו ושיקוליו – מעוררי השתאות, והם אינם תואמים את הוראת הדין".
יונתן בקר, יועץ התקשורת של שר התחבורה, מאיר שטרית מסר בתגובה כי לא נכון שהשר לוחץ על כנפיים להעביר את הפעילות של ארקיע לישראייר. לדבריו, בפגישה, שבה השתתפו נוחי דנקנר, הבעלים של ישראייר, והאחים בורוביץ, התקיימה לבקשת כל הצדדים, כדי לבחון את האפשרות למיזוג בין ארקיע לישראייר. "השר שטרית ראה לנכון לבדוק זאת כדי להציל את עובדי ארקיע. לא מדובר בכפייה או בלחץ על בעלי ארקיע. כאשר התברר עם הזמן שהאחים בורוביץ אינם מתלהבים מהמכירה לישראייר ושגם הממונה על ההגבלים מסתייג מהרעיון, הוחלט לרדת מהנושא". |  |  |  |  | |
|