 |
הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, בוחן בימים אלה את מעמדו של סימון המחירים המומלצים לצרכן על גבי ספרים. נראה כי מדובר באחד המוצרים הבודדים שבהם קובעים היצרנים, באופן גלוי, את מחיר המוצר לצרכן הסופי, ובכך למעשה הם מאפשרים לרשתות הבודדות הפועלות בתחום לשמור על רמת מחירים אחידה, ולא לפעול באופן תחרותי. יצרנים רבים בתחומים שונים מציעים לנקודות המכירה מחירים מומלצים לצרכן, אך הם אינם מטביעים אותם על המוצרים, ובכך הופכים את ההמלצה לעובדה.
גורמים בענף אומרים כי מדובר בנוהג שהשתרש עוד בשנות ה-60, כשפעלה בשוק הוצאת הספרים תרמיל שעל ספריה הוטבע המחיר, והדבר הפך לנוהג. הממונה על ההגבלים אישר, כי הנושא מצוי בבדיקה בימים אלה.
|
 |
 |
 |
 |
|
|