 |
/images/archive/gallery/107/941.jpg
צילום: רענן כהן  |
|
הגודל כן קובע: רוב הציבור קונה מזון ברשתות הגדולות |
|
סקר של התמ"ת: 70.4% מהצרכנים עורכים קניית מזון מרוכזת אחת לשבוע, 16.7% עורכים אותה פעמיים בשבוע, והאחרים נוהגים לקנות מוצרי מזון מעל 3 פעמים בשבוע |
|
|
 | דפדף בכלכלה |  | |
נורית קדוש 16/3/2005 9:07 |
|
|
|
|
 |
74% מציבור הצרכנים הישראלי נוהגים לערוך את קניות המזון העיקריות שלהם ברשתות השיווק הגדולות ורק 36% עורכים את הקניות בחנויות מכולת, במרכולים שכונתיים וברשתות עצמאיות הפונות לקהלי יעד מוגדרים. כך עולה מסקר שנערך בסוף שנת 2004 על-ידי המינהל לתכנון מחקר וכלכלה במשרד התמ"ת.
לפי הסקר, 70.4% מהצרכנים עורכים קניית מזון מרוכזת אחת לשבוע, 16.7% עורכים אותה פעמיים בשבוע, והאחרים, 12.9%, נוהגים לקנות מוצרי מזון מעל 3 פעמים בשבוע. חרדים נוהגים לערוך קניית מזון מרוכזת בשיעור גבוה יותר מקבוצות אחרות. לעומת אוכלוסיה זו, בולטת אוכלוסיית העולים, הנוהגת לפרוס את קניית המזון על פני מספר פעמים בשבוע. עוד עולה מהסקר כי רוב הקונים מגיעים לחנות ברכב פרטי: 76.9%. שיעורם של המגיעים לקניות ברכב פרטי גבוה במיוחד בקרב בעלי הכנסה גבוהה, ומגיע ל-86.7%.
מהנתונים עולה, כי זמן ההגעה לחנות עומד על פחות מ-15 דקות בממוצע, והוא גבוה יותר בקרב עולים ונמוך יותר בקרב ערבים. הסיבה היא כנראה העדפתם של הראשונים לקנות ברשתות שמיצבו את עצמן כמקומות קנייה לעולים, ואשר בשל שכיחות נמוכה יחסית של סניפיהן אינן ממוקמות תמיד בקרבה למגורי הקונה. לעומתם,זמן ההגעה הקצר של ערבים לחנות מקורו בקיומן של חנויות קטנות רבות הפרוסות באזור המגורים הכפרי.
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|