ראשי > כלכלה > כלכלה בארץ > כתבה
בארכיון האתר
בדרך: נתיב אגרה בכניסה לת"א
4 קבוצות מתמודדות על הפעלה ותחזוקה של נתיב מהיר בתשלום בכניסה לתל אביב. כמו כן, יוקם חניון "חנה וסע"
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
שמוליק שלח
15/3/2005 14:37
פרויקט להקמת נתיב מהיר בכניסה לתל אביב צובר תאוצה. היום יתפרסם מכרז להקמה ותפעול הנתיב בין נתב"ג לת"א, שיאפשר נסיעת כלי רכב ציבוריים או כלי רכב פרטיים ע"י תשלום באגרה.

עד כה הגישו 4 קבוצות של חברות הצעות במסגרת הליך המיון המוקדם לפרויקט: קבוצה א' - תהל מהנדסים, קווים, איתוראן, TELVENT; קבוצה ב' - טר ארמה, מלרג, קונקס, Q-FREE; קבוצה ג' - שפיר, דן, SIEMENS, RAYTHEON; קבוצה ד' - אפריקה ישראל, אגד, שיכון ובינוי, AECON. המכרז כעת, שיעבוד בשיטת ה-B.O.T, יהיה להפעלה ותחזוקה של הנתיב לתקופה של 30 שנה והקבוצות מתמודדות על גובה מענק ההקמה.

עוד נמסר כי המכרז כולל תכנון, מימון, בניה, הפעלה ותחזוקה של נתיב אגרה חד כיווני מאזור מחלף לוד ועד למחלף קיבוץ גלויות, הקמה ותחזוקה של מתקן "חנה וסע" ללא תשלום (בעל קיבולת של כ-2000 כלי רכב), שירות הסעות חינם לאזור הקריה בתל אביב ולאזור הבורסה ברמת גן מה"חנה וסע" ומערכות נלוות.

באוצר מציינים כי הפרויקט מיועד לייעל את הפעילות התחבורתית בכניסה לעיר, בניגוד לפרוייקטים אחרים אשר פעלו "להרחבת ההיצע ולא לייעול הביקושים". על מנת לנצל את הנתיב באופן אופטימלי יווסתו נפח ומהירות התנועה בנתיב ע"י מערכת בקרת תנועה וחיוב באגרה במחיר משתנה ע"י מערכת אגרה אלקטרונית.
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

בארץ
פסיקה עקרונית: תושבי המושב הם בעלי הקרקע  
אגד לא תעסיק יותר נהגים בחוזה אישי  
אחרי 3 רבעונים רצופים של ירידות - ענף הנדל"ן מתייצב  
עוד...