ראשי > כלכלה > צרכנות > כתבה
בארכיון האתר
לכ-50% מהצרכנים הישראלים יש כרטיס חבר מועדון
לקראת יום הצרכן בחן התמ"ת: הצרכנים מעדיפים מבצעים על פני תווי קניה
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
טל פמסון
14/3/2005 13:27
השימוש בקופונים הינו מקדם מכירות נחות לסל המזון ביחס למוצרים במבצע, וכל שכן בהשוואה לקידום מכירות בעזרת כרטיס חבר במועדון לקוחות. כך מצא המינהל לתכנון מחקר וכלכלה במשרד התמ"ת שבחן ממצאים בדבר התייחסותם של צרכנים ל'מקדמי מכירות' שכיחים דוגמת שימוש בקופונים, מבצעים וחברות במועדון לקוחות. 

על פי ממצאי הסקר רק 28.3% מקרב צרכני ישראל עושים שימוש בקופונים (תווי-קניה), בעוד 74% מהצרכנים נוהגים לחפש מוצרים במבצע, ולמעלה ממחציתם דיווחו שהם עושים זאת לעיתים קרובות. לכ-50% מהצרכנים הישראלים יש כרטיס חבר מועדון, ולמעלה מ-60% מהצרכנים הללו קנו בכסף את הזכות לעשות בו שימוש בחנות בו הם קונים את עיקר סל מזונם.  

מהסקר עולה כי משקי בית שהכנסתם גבוהה יחסית מרבים לעשות שימוש בכל מקדמי המכירות המקובלים של חנויות המזון-בקופונים, במבצעים ובכרטיס חבר מועדון בהשוואה למשקי בית עניים שהכנסתם נמוכה. 

שר התמ"ת, אהוד אולמרט, ציין, על רקע יום הצרכן הבינלאומי, כי תפקידו של התמ"ת הוא בקידום צרכנות נבונה והחינוך אליה, כמקובל ברבות ממדינות העולם המערבי, במקביל למניעת קידומו של פרסום מטעה, ועוולות צרכניות בשיווק ומכירת טובין. "צרכנות נבונה מחייבת בחינה של כל קנייה לגופו והפעלת שיקול דעת לגבי כדאיות הרכישה של כל מוצר המוצע למכירה בכלל וכאלו שבמבצע בפרט", אמר אולמרט.  

תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

צרכנות
מגהצים יותר: זינוק של 10% בסך הרכישות בכרטיסי אשראי  
תווי שי - הנחה שעולה ביוקר  
בעקבות המיתון: השי לחג מתכווץ  
עוד...