ראשי > כלכלה > שוק הון > כתבה
בארכיון האתר
"הסיכון שלנו הוא המתחרים"
דן ציפורין, מנכ"ל שופינג.קום, מתכונן להתרחבות בעסקי האינטרנט. בינתיים, הוא שוקל להעדיף מתכנתים מהודו וסין
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
שמוליק שלח
13/3/2005 13:07
"בגלל הצמיחה המהירה של התחום הסיכון בעסק שלנו הוא בעיקר המתחרים", כך אמר היום דן ציפורין, מנכ"ל ויו"ר חברת Shopping.com, בביקור בישראל. "לא ניתן להפריז בחשיבות ההתמקדות שלנו בתחום הקניה ההשוואתית באינטרנט", טוען ציפורין, "מולנו ניצבות אומנם גם ענקיות כגון Yahoo ו-Google, אבל הן מרוכזות בהרבה דברים. אצלינו, 300 עובדים שעובדים וישנים רק סביב השוואת קניות".

זהו הביקור הראשון של ציפורין בישראל לאחר שהחברה הנפיקה בבורסת הנאסדק בארה"ב באוקטובר האחרון. התוצאות בינתיים לא מאירות פנים עבור המשקיעים. החברה הנפיקה במחיר של 18 דולר למניה וכעת, לקראת סוף הרבעון הראשון, איבדה החברה כמעט 50% לעומת שווי המניה ביום המסחר הראשון (כ-29 דולר). על ציפורין הצניחה במחיר המניה לא עושה רושם. "המיקוד שלנו הוא בטווח הארוך. אנחנו מתרכזים בלדחוף את החברה ולבנות אותה כחברה גדולה. חברות מצליחות כשהן נשארות ממוקדות במטרה וכך מפגינות תוצאות. הדבר הכי גרוע יהיה להסיט אותנו מהמסלול".

שופינג.קום נוסדה ב-2003 לאחר מיזוג בין DealTime.com הישראלית ? מנוע חיפוש קניות שנוסד ב-1997 ו-Epinions.com האמריקנית ? פלטפורמה לחוות דעת של לקוחות שנוסדה ב-1999. על פי הנתונים שחושף ציפורין, לשופינג יש יכולות הרבה יותר מרשימות בתור "מקדמת מכירות" מאשר אתרים שאינם מתמחים בהשוואת אפשרויות קנייה באינטרנט. "יותר אנשים קונים באמצעות שופינג מאשר ע"י גוגל", אומר ציפורין ומסביר שהחברה מקבלת בין 5 סנט לדולר על כל "קליק" שהיא מביאה. "כל דולר שגוגל מקבלת שווה 4.4 דולר מכירות, ואילו כל דולר ששופינג מקבלת שווה 17.8 דולר מכירות. עבור מי שמעוניין לקנות אנחנו אופציה הרבה יותר טובה".

ציפורין מגלה כי החברה עומדת לנצל את הצמיחה הצפויה בתחום השוואת הקניות באינטרנט להתרחבות מהירה בשנים הקרובות. "כרגע רק 18% מהרכישות באינטרנט מסתמכות על השוואות של קניות אפשריות", אומר ציפורין, "כך שיש לנו אפשרויות צמיחה אדירות. כרגע ההכנסות מבריטניה מגיעים לכ-50% מכלל ההכנסות שלנו ואנחנו מתכננים להתרחב לצרפת ברבעון השני של השנה ולגרמניה מיד אח"כ". כמו כן מתכננת החברה גם התרחבות לתחומים שונים כגון תיירות, שירותים פיננסים, משכנתאות.

הדרך להתרחבות עוברת כמובן בגידול בכוח אדם ובהשקעות בכלל. החברה מתכננת גידול של כ-30% במכירות השנה ובהתאם להגדיל את כוח האדם בחברה ב-40 עד 50 עובדים. "אני מאמין שהכוח אדם הישראלי מהווה יתרון תחרותי. אנו חברה ישראלית ובכוונתנו להרחיב השנה ובשנה הבאה את הפעילות שלנו בישראל", מתייחס ציפורין למרכז המחקר והפיתוח נישראלי, שמונה 160 עובדים.

אולם, כמו חברות אחרות ובאופן בוטה לא פחות, מצהיר ציפורין כי רמת ההשקעה בישראל תלויה בהתנהלות מול הממשלה. "יש עוד מקומות לבצע השקעות כגון הודו או סין", אומר ציפורין, "אנו בוחנים את ישראל כמקום חשוב ומושך מאוד מבחינה טכנולוגית אולם יש אלטרנטיבות להשקעה בישראל. מקומות אחרים עם עלות נמוכה לכוח אדם בעל יכולות טכנולוגיות". על מנת ל"הרגיש בנוח" בישראל מזכיר ציפורין שני נושאים ידועים: רמת המס והרגולציה (חוק החברות). "במידה ושני הדברים הללו יתממשו נראה את ישראל כמקום טוב להשקעות וזה יאפשר לנו להשקיע בטווח הארוך ולהתרחב כאן", אומר ציפורין.
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

שוק ההון
מכתב למלכה: סליחה שפספסנו את המשבר  
הנדל"ן מזנק ב-4.24%, אפריקה והחברה לישראל ב-6.86%  
דנקנר ממשיך להשקיע בקרדיט סוויס: כור הגדילה האחזקות ל-2.33%  
עוד...