ראשי > כלכלה > צרכנות > כתבה
בארכיון האתר
הכנסות היין צמחו ל-725 מיליון שקל
לאחר שנתיים של יציבות, נרשם בשנה החולפת גידול של כ-11% בהיקף ההכנסות בענף. בישראל פועלים כיום 200-150 יקבים
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
מאת נורית קדוש
13/3/2005 8:31
לאחר שנתיים של יציבות, נרשם בשנה החולפת גידול משמעותי של כ-11% בהיקף ההכנסות בענף. סך מכירות היין אשתקד נאמד בכ-725 מיליון שקל, בהשוואה לכ-650 מיליון שקל ב-2003 ו-2002. 

הגידול שנרשם השנה נובע, בין השאר, מעלייה של 10% ביצוא היינות הישראליים, מ-58 מיליון שקל ב-2003 ל-64 מיליון שקל ב-2004, וייתכן שגם בעקבות ירידת המחיר הממוצע של בקבוק יין, שחלה בשל יבוא היינות מחו"ל והתחרות העזה בענף. בהיקף יבוא היינות לישראל, לעומת זאת, לא חל כל שינוי, והוא הסתכם בכ-48 מיליון שקל.  

בתקופת החגים (ראש השנה ופסח) מסתכמות מכירות ענף היין בישראל בכ-45% מההכנסה השנתית, כך עולה ממחקר מיוחד של קבוצת BDI (ביזנס דאטה ישראל) לקראת חג הפסח. ממוצע היקף המכירות בחודש שמקדים את תקופת החגים נאמד בכ-163 מיליון שקל, בהשוואה לכ-40 מיליון שקל בחודש ממוצע. נתוני המחקר מלמדים כי מרבית בקבוקי היין הנמכרים בישראל (כ-60%) ממוצבים ברמת מחיר נמוכה: פחות מ-25 שקל לבקבוק. 

בישראל פועלים כיום 200-150 יקבים , 5 מהם חולשים על כ-85% מההכנסות : כרמל מזרחי (41%), יקבי ברקן (19%), רמת הגולן (17%), אפרת ו בנימינה (4% כל אחד ).  
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

צרכנות
מגהצים יותר: זינוק של 10% בסך הרכישות בכרטיסי אשראי  
תווי שי - הנחה שעולה ביוקר  
בעקבות המיתון: השי לחג מתכווץ  
עוד...