 |
לאחר שנתיים של יציבות, נרשם בשנה החולפת גידול משמעותי של כ-11% בהיקף ההכנסות בענף. סך מכירות היין אשתקד נאמד בכ-725 מיליון שקל, בהשוואה לכ-650 מיליון שקל ב-2003 ו-2002.
הגידול שנרשם השנה נובע, בין השאר, מעלייה של 10% ביצוא היינות הישראליים, מ-58 מיליון שקל ב-2003 ל-64 מיליון שקל ב-2004, וייתכן שגם בעקבות ירידת המחיר הממוצע של בקבוק יין, שחלה בשל יבוא היינות מחו"ל והתחרות העזה בענף. בהיקף יבוא היינות לישראל, לעומת זאת, לא חל כל שינוי, והוא הסתכם בכ-48 מיליון שקל.
בתקופת החגים (ראש השנה ופסח) מסתכמות מכירות ענף היין בישראל בכ-45% מההכנסה השנתית, כך עולה ממחקר מיוחד של קבוצת BDI (ביזנס דאטה ישראל) לקראת חג הפסח. ממוצע היקף המכירות בחודש שמקדים את תקופת החגים נאמד בכ-163 מיליון שקל, בהשוואה לכ-40 מיליון שקל בחודש ממוצע. נתוני המחקר מלמדים כי מרבית בקבוקי היין הנמכרים בישראל (כ-60%) ממוצבים ברמת מחיר נמוכה: פחות מ-25 שקל לבקבוק.
בישראל פועלים כיום 200-150 יקבים , 5 מהם חולשים על כ-85% מההכנסות : כרמל מזרחי (41%), יקבי ברקן (19%), רמת הגולן (17%), אפרת ו בנימינה (4% כל אחד ).
|
 |
 |
 |
 |
|
|