 |
/images/archive/gallery/105/692.jpg יצחק פטרבורג, מנכ''ל סלקום
צילום: רובי קסטרו  |
|
סלקום בשיא: גידול של 43% ברווחי 2004 |
|
על רקע ההפחתה בדמי הקישוריות מציגה סלקום רווח של 617 מיליון שקל והכנסות של 5.6 מיליארד שקל בשנת 2004. הערכות הן כי בשנה הנוכחית יפגעו ההכנסות והרווחיות |
|
|
 | דפדף בכלכלה |  | |
שמוליק שלח 1/3/2005 13:35 |
|
|
|
|
 |
חברת הסלולר סלקום מסיימת שנה מוצלחת. הרווח הנקי של החברה עלה בשנת 2004 בשיעור של 43% ל-617 מיליון שקל, בהשוואה ל-431 מיליון שקל בשנת 2003. הכנסות סלקום בשנת 2004 עלו ל-5.6 מיליארד שקל, גידול של 6% בהשוואה להכנסות של 5.26 מיליארד שקל בשנת 2003. את הגידול בתוצאות מסבירה סלקום כתוצאה מעליה בהכנסות משירותים, בעיקר שרותי נדידה ושירותי מידע ותוכן, וכן מעליה בהכנסות ממכירת מכשירים, שנבעה מגידול במכירות ובשדרוג מכשירי קצה ללקוחות חדשים וקיימים. הרוויה בשוק הסלולר מורגשת בתוצאות סלקום לשנה שעברה. העלייה במספר הלקוחות ובשירותים המתקדמים שסלקום מספקת מחייבים מכשירים חדישים ויקרים יותר. מכשירים אלו הביאו לגידול של כ-7% בעלויות המכירות והשירותים לעומת שנת 2003, לסך של 3.302 מיליארד שקל. בנוסף, המיתוג החדש אותו ביצעה החברה ברבעון האחרון של 2004 התבטא בגידול של 8% בהוצאות המכירה והשיווק בשנת 2004 בהשוואה ל-2003, לסך של 661 מיליון שקל. למרות הגידול בהוצאות הצליחה סלקום להגדיל את הרווח התפעולי ב- 7% בהשוואה לשנת 2003 לסך של 953 מיליון שקל. הגידול, כך מסבירה החברה, נבע בעיקר בהכנסות משירותים ומציוד קצה וכתוצאה ממבצעי מכירות ממוקדים על פי קהלי יעד. דוחות סלקום מפורסמים, כמה סמלי, במקביל להפחתת דמי הקישוריות הנכנסת לתוקף היום. ואכן דמי הקישוריות הם הצל שירחף מעל תוצאות סלקום בשנה הקרובה. שנת 2004 נחשבת כנסת שיא בתוצאות החברות הסלולריות והחברות צופות פגיעה בהכנסות וברווחים כתוצאה מהפחתת דמי הקישוריות ושינוי המיקוד בשוק. פרטנר פרסמה לפני מספר שבועות כי היא צופה ירידה של כ-10% בהכנסות מלקוח כתוצאה מהפחתת תעריף הקישוריות. סלקום אינה מפרסמת הערכה חד משמעית אולם הפגיעה המיידית תגיע לכ-10% עד 15% מההכנסות. העלאת תעריפים ומהלכים נוספים שמבצעת החברה יפחיתו את הפגיעה, אך זו עדיין תהיה מורגשת בתוצאות 2005. כמו כן, מתכוננת סלקום לשינוי הנדרש בשוק. סלקום נערכה למכירת יותר תוכן, עם כניסת הדור השלישי והרוויה במספר בעלי המכשירים הסלולריים בארץ. על מנת להשיג זאת חברה סלקום לספק התוכן הסלולרי – I-Mode, פעילות שעתידה לצאת לדרך במחצית השניה של 2005. בנוסף, נערכת סלקום לפריסה רחבה של הדור השלישי ועיקר הגידול בהכנסות בשנים הקרובות יהיה על פי הערכות גידול בנתח השימוש של הלקוח ולא בנתח שוק. סלקום היא החברה הסלולרית הגדולה בישראל עם כ-2.45 מיליון לקוחות לאחר שגייסה 150 אלף לקוחות ב-2004. לפרטנר יש כ-2.34 מיליארד לקוחות לאחר גיוס של כ-240 אלף בשנה הקודמת. לדברי יצחק פטרבורג, נשיא ומנכ"ל סלקום: "שנת 2004 התאפיינה בשיפור השירות ללקוח, בהשקת שירותי הדור השלישי ובתהליך המיצוב והמיתוג מחדש. את שנת 2004 סיימנו עם תוצאות פיננסיות המהוות את אחת משנות השיא של החברה. בשנת 2005 סלקום תמשיך ותתמקד באיכות השירות, בהעצמת מותג סלקום ותבצע קפיצת מדרגה בעולם התוכן הסלולרי עם השקת שירותי I-Mode".
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|