ראשי > כלכלה > כלכלה בארץ > כתבה
בארכיון האתר
בניגוד לעמדת משרד האוצר: נתיבי איילון תפקח על הקמת כביש האגרה בת"א
שר התחבורה החליט כי האחריות לפרויקט נתיב האגרה המהיר בכניסה לתל אביב תועבר מכביש חוצה ישראל לנתיבי איילון
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
ליאור ברון
1/3/2005 9:02
שר התחבורה מאיר שטרית החליט אתמול, כי האחריות לפרויקט נתיב האגרה המהיר בכניסה לתל אביב תועבר מחברת כביש חוצה ישראל לחברת נתיבי איילון. החלטתו של שטרית התקבלה בניגוד לעמדת משרד האוצר, שתמך בכך שחברת כביש חוצה ישראל תמשיך להוביל את הפרויקט. פרויקט הנתיב המהיר בכניסה לתל-אביב, שההשקעה בו מוערכת ב-350 מיליון שקל, אמור לצאת במכרז בשבועות הקרובים.
 
4 קבוצות עברו את שלב המיון המקדים לפרויקט. הפרויקט כולל הקמה ותפעול של כביש אגרה באורך של כ-13 ק "מ מנתב"ג למחלף קיבוץ גלויות בכניסה לנתיבי איילון. לפי התכנון, כלי רכב פרטיים יחויבו בתשלום אגרה בנתיב המהיר, ואילו תחבורה ציבורית תיסע בו בחינם. שטרית הסביר כי מאחר שהנתיב המהיר צפוי להתחבר לנתיבי איילון, טבעי הוא שהחברה תקבל את האחריות לפרויקט.
 
באוצר, כאמור, הביעו אכזבה קשה מההחלטה, כיוון שלדבריהם חברת כביש חוצה ישראל קידמה את הפרויקט בצורה מהירה ומקצועית. ממשרד התחבורה נמסר בתגובה, כי "העברת האחריות נעשתה בהסכמת חברת חוצה ישראל והוסכם כי החברה תסייע בביצוע הפרויקט ככל שיידרש ממנה". כפי שפורסם ב מעריב, במקביל לפרויקט הנוכחי, משרד התחבורה מקדם הקמת נתיבי אגרה נוספים בכניסות לתל-אביב מכביש החוף (כביש 2), מכביש גהה (כביש 4) ומצומת מורשה (כ ביש 5).
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

בארץ
פסיקה עקרונית: תושבי המושב הם בעלי הקרקע  
אגד לא תעסיק יותר נהגים בחוזה אישי  
אחרי 3 רבעונים רצופים של ירידות - ענף הנדל"ן מתייצב  
עוד...