 |
בעקבות הכשלים הבטיחותיים שהתגלו בצמיגי כלי רכב בכביש מספר 6. מנהלת אגף הרכב במשרד התחבורה, חוה בן ארי החליטה לחייב את כל בעלי הפנצ'ריות בישראל לעבור השתלמות מקצועית מיוחדת בנושא צמיגים, עד סוף שנת 2005. במהלך שנת 2004 ארעו בכביש "חוצה ישראל" תאונות חמורות, חלקם קטלניות, כתוצאה מכשלים חמורים, בצמיגים של כלי רכב שנסעו בכביש. מבדיקה שנערכה על ידי מדור תאונות דרכים במשטרת ישראל, בראשות סנ"צ מאיר אור נבדקו 15 צמיגים ב-9 תאונות חמורות שארעו בכביש "חוצה ישראל", במהלך 8 החודשים הראשונים של שנת 2004. מהממצאים מתברר כי השילוב של כשלים בצמיגים ונסיעה במהירות גבוהה מגבירים את הסיכוי לתאונות בכביש. יצויין כי מהירות הנסיעה המותרת בכביש 6 היא 110 קמ"ש, אולם נהגים רבים נוסעים בו במהירויות גבוהות יותר. ב-7 צמיגים שנבדקו התגלו תיקוני צמיגים, שלא בהתאם להנחיות היצרן, ב-6 צמיגים התברר כי נעשה שימוש בצמיגים ישנים, כאשר בשלושה צמיגים נמצא קשר ישיר בין הגיל המופלג של הצמיג לבין כשלונו. עוד מתברר כי ב- 6 תאונות שארעו בכביש 6 נגרמה הפרדת סוליה וחגורה מהצמיג. בארבעה צמיגים נוספים נמצאה חדירת גוף זר שתרמה לכישלון הצמיגים ובמספר צמיגים אחרים נמצא פגם ביצור, שימוש בצמיג בעל דרגת עומס נמוכה ושימוש בצמיגים שונים על אותו סרן. ההשתלמות שבה מחוייבים כל בעלי הפנצ'ריות בארץ תקיף את כל החידושים בענף הצמיגים, לנוכח ההתפתחות הטכנולוגית הגוברת בייצור כלי רכב מודרניים והיא תכלול 40 שעות עיוניות ומעשיות בין השאר בנושאים הבאים: תאונות שנגרמו כתוצאה מכשל בצמיגים, מידות ותקנים, חקיקה ונוהלים, בטיחות בעבודה, איזון וסימון צמיגים. בישראל כיום כ- 600 פנצ'ריות.
|
 |
 |
 |
 |
|
|