 |
פתרון למרבים בנסיעה ברכבת ובאוטובוס. ועדת הכלכלה אישרה הבוקר הצעת חוק לפיה רכבת ישראל ומפעילי קווי השירות בתחבורה הציבורית, יחוייבו להנפיק כרטיס משולב. בהתאם להצעת החוק, הסמכות לקביעת תעריפי הנסיעה תינתן לשר התחבורה. יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אמנון כהן: הכרטיס המשולב לרכבת ולאוטובוס, שאישרה בחוק הוועדה, יוזיל את מחירי התחבורה הציבורית. לדבריו, חשוב לעודד את הנסיעה ברכבת כפתרון תחבורתי יומיומי, גם לנוסעים דלי אמצעים. רכזת התחבורה באגף התקציבים באוצר, יוליה מרוז, אמרה כי חשוב להסדיר פלטפורמה אחידה לכל תעריפי התחבורה הציבורית, כך שיהיו תחת חוק הפיקוח על מצרכים ושירותים. מרוז הוסיפה כי הכרטיס המשולב יעודד את הביקושים לתחבורה ציבורית ויוזיל את מחירי הנסיעה. נציג רכבת ישראל, אלי דליצקי, תמך בהצעת החוק, אך ביקש שתקבע בחוק חובת משרד התחבורה להתייעץ עם הרכבת. לדבריו נושאים כגון לוחות זמנים, תוואי הנסיעה ומספר הקרונות חייבים להקבע בהתייעצות עם אנשי המקצוע של רכבת ישראל. אולם, הוועדה דחתה את בקשת הרכבת בנימוק שאין בחוק תקדים לכך ששר התחבורה צריך להתייעץ עם כל מפעילי התחבורה הציבורית האחרים. נציג האוצר, שאול מרידור, אמר בועדה כי לעת עתה מחירי המוניות אינם בפיקוח ואינם מסובסדים, ולכן לא יכללו בהסדר הכרטיס המשולב. אולם, מרידור ציין כי אפשרות זו תבחן בעתיד.
|
 |
 |
 |
 |
|
|