 |
כ-55% ממשקי הבית בישראל נוהגים כיום לקנות מוצרים מופחתי קלוריות, לעומת 47% בתקופה המקבילה אשתקד. כך מסר אברהם קרינגל, יו"ר ועדת השיווק של איגוד תעשיות המזון בהתאחדות התעשיינים. אגב, הנשים שומרות על דיאטה יותר מהגברים, כאשר 61% מדווחות על רכישת מוצרים דיאטטיים לעומת 48% מהגברים. מהסקר עולה כי גוברת מודעות הצרכנים למוצרים דיאטטיים ולמזון בריאות. בשנת 2004 חל גידול של כ-17% בשיעור הנוהגים לקנות מוצרים דיאטטיים. קרינגל מציין, כי 32% ממשקי הבית נוהגים לקנות מוצרי חלב יוגורט וגבינה מופחתי קלוריות, לעומת 30% בשנת 2003. 26% נוהגים לקנות משקאות קלים/תרכיזים מופחתי קלוריות, לעומת 22% בשנת 2003, ו-11% קונים דברי מתיקה, עוגיות ועוגות מופחתי קלוריות, לעומת 10% בשנת 2003. עוד מתברר מסקר איגוד המזון, כי נשים יותר מגברים מגלות העדפה למוצרי מזון עם תוספים תזונתיים כגון ויטמינים ברזל. 24% מהנשים מדווחות על רכישת מוצרים כאלו לעומת 16% מהגברים. עוד עולה מהסקר כי 32% מכלל משקי הבית נוהגים לצרוך תוספי תזונה. בתוך כך - 7% נוהגים לקנות תוספי ויטמינים כלליים, 5% נוהגים לקנות תמציות צמחים/חליטת צמחים ו-3% נוהגים לקנות ויטמין סי. כמו כן, 29% ממשקי הבית נוהגים לקנות מוצרי מזון על בסיס סויה - גידול של 12% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. 18% נוהגים לקנות תחליפי בשר על בסיס סויה, 11% נוהגים לקנות חלב וגבינות שונות על בסיס סויה ו-2% קונים מעדנים על בסיס סויה. יצויין כי מהסקר עולה כי בעלי זיקה חרדית דתית רוכשים מוצרים על בסיס סויה, בשיעור גבוה יותר - 45%. המוצרים הנקנים ביותר בקרבם הם תחליפי בשר – 39%.
|
 |
 |
 |
 |
|
|