ראשי > כלכלה > צרכנות > כתבה
בארכיון האתר
עלייה במכירות ברשתות השיווק
BDI: עיקר העלייה במכירות - כתוצאה מהתפשטות רשתות השיווק הפרטיות. סה"כ נרשם גידול של 2% בהיקף המכירות
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
טל פמסון
15/2/2005 12:19
בשנת 2004 נרשם גידול של כ-2% בהיקף המכירות בשוק קמעונות המזון המאורגן, זאת לאחר שלוש שנים של ירידה חדה ומתמשכת. היקף ההכנסות של שלוש חברות קמעונות המזון הגדולות הפועלות בשוק המאורגן (שופר-סל, רבוע כחול וקלאבמרקט), הסתכם בכ-15 מיליארד שקל, זאת בהשוואה ל- 14.7 מיליארד שקלים בשנת 2003. כך עולה ממחקר של קבוצת BDI על ענף שיווק המזון.
 
שופרסל היא הגדולה ביותר בשוק רשתות המזון המאורגנות עם כ-41% מסך ההכנסות בשוק שהסתכמו בכ-6.15 מיליארד שקל. אחריה, ניצבות רשת הריבוע הכחול עם הכנסות של כ-5.4 מיליארד שקל המהוות כ-36% ורשת קלאבמרקט עם 3.45 מיליארד שקל המהוות כ-23%.
 
אולם, את עיקר העלייה בהיקף המכירות בשוק הקמעונות יכולות לזקוף רשתות השיווק הפרטיות. במהלך השנה החולפת חל גידול של כ-10%, בסך ההכנסות בשוק רשתות השיווק הפרטיות. שנאמד על-ידי כלכלני BDI בכ-5.1 מיליארד שקלים, בהשוואה לכ-4.6 מיליארד שקלים בשנת 2003.
 
בשוק זה פועלים כעשרים שחקנים, כאשר רשת "טיב טעם", שלהערכת כלכלני BDI חולשת על כרבע מסך ההכנסות בשוק הפרטי (נתח שוק של כ-25%), היא הרשת הפרטית הגדולה ביותר. אחריה, ניצבת "כל בו חצי חינם" עם נתח שוק כספי הנאמד בכ-23%. קבוצת "רמי לוי שיווק השקמה" ו"קו-אופ ירושלים" מדורגים במקום השלישי והרביעי, עם נתח שוק מוערך של כ-9% כל אחת.
 
הסיבות, להתחזקותן של רשתות השיווק הפרטיות, לדעת BDI, הוא בשל המיתון הכלכלי. צרכנים שינו את הרגלי צריכתם והחלו לרכוש מוצרים זולים יותר ונאמנותם החלה להתבסס בעיקר על המחיר.
 
ב- BDI מציינים כי גם במחצית הראשונה של שנת 2004, המשיכו רשתות שיווק המזון הגדולות לאבד נתח שוק המוערך בכ-2%, לטובת הרשתות הפרטיות. בשל מגמה עקבית זו, נקטו רשתות השיווק הגדולות במספר מהלכים שיווקיים לטובת החזרת הקונים אליהן, שכללו בעיקר הוזלת מחירים, הרחבת מותגיהם הפרטיים ושיפור מראה הסניפים.
 
לבסוף, מעריכים ב-BDI כי בשנים הקרובות צפוי כוחם של הרשתות המאורגנות להתחזק. שיעור הרווח של הרשתות הפרטיות נע בין 10% עד ל-15%, זאת בהשוואה לכ-30% - שיעור הרווח של הרשתות הגדולות הממוקמות במרכזי הערים.
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

צרכנות
מגהצים יותר: זינוק של 10% בסך הרכישות בכרטיסי אשראי  
תווי שי - הנחה שעולה ביוקר  
בעקבות המיתון: השי לחג מתכווץ  
עוד...