 |
בעלי השליטה בריבוע הכחול מתנגחים - בעלי המניות נפגעים והמתחרים מרוויחים. הסכסוך בין שתי הקבוצות השולטות ברשת בעניין פיתוחה של תת-הרשת שפע שוק, המיועדת לציבור החרדי, ובעניין העברת תקציב הפרסום של תת-הרשת סופר סנטר, ממשרד שטרית מדיה גרופ למשרד פוגל-לוין, פוגע בבעלי המניות ומחזק את הרשתות המתחרות. גורמים בענף אמרו אתמול למעריב כי לאור העובדה שהתחרות בענף הביאה להורדת מחירים עד לשפל המחייב מציאת דרכים להעלאתם, בעלי רשתות השיווק והרשתות הפרטיות עסוקים במציאת דרכים להעלאת מחירים באופן שלא יפגע במכירות, ואילו בריבוע הכחול מתמקדים השותפים בסכסוך הפנימי. "במקום לתכנן בישיבות דירקטוריון איך לשבור למתחרים את השיניים, עסוקים בריבוע הכחול באיך לשבור את השיניים זה של זה, ומי שגורף מכך את הכסף הגדול הם המתחרים, על חשבון בעלי המניות", אומר בכיר בענף. הסכסוך הממושך בריבוע הכחול עלה לאחרונה לטונים צורמים במכתב ששלח שלום פישר לדודי ויסמן בסוף השבוע, ובו טען כי להפתעתו, נודע לו על העברת חלק מתקציבי הפרסום של הרשת, בסכומים של עשרות מיליוני שקלים, ממשרד שטרית מדיה גרופ למשרד פוגל-לוין. עוד קודם לכן, יצא קצפם של ברונפמן ופישר על ויסמן בעקבות הוראתו שלא לפתוח שני סניפים חדשים של שפע שוק, שהיו מתוכננים להיפתח בחודש ינואר. הפתרון לסכסוך טמון, ככל הנראה, בפירוק השותפות. על הנייר נראה שלויסמן משתלם יותר לרכוש את חלקו של פישר, כיוון שכך יוכל להפעיל סינרגיזם בין הרשת לבין חברות נוספות שבשליטתו, לעומת ברונפמן, המחזיק ב בנק דיסקונט. עם זאת, לא ניתן להתעלם מהרכישות הרבות של ויסמן בשנים האחרונות, אשר הפכו אותו לממונף באופן שעלול להקשות עליו לקבל אשראי נוסף מהבנקים.
|
 |
 |
 |
 |
|
|