ראשי > כלכלה > כלכלה בארץ > כתבה
בארכיון האתר
ועדי הנמלים: להשאיר הניהול בידי מנהל הנמל
הרפורמה בנמלים, מסתבר, כוללת מרכיב מיוחד: לכל נמל יהיו מעכשיו שני מנהלים, אחד מטעם חברת הנמל ושני ממשרד התחבורה
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
ליאור ברון
15/2/2005 14:06
עובדי הנמלים דורשים ממשרדי האוצר והתחבורה להשאיר בידי מנכ"לי חברות הנמל את מרבית הסמכויות לניהול הנמלים. זאת, בעקבות הפרסום במעריב הבוקר לפיו במסגרת הרפורמה מתכנן משרד התחבורה למנות מנהל נוסף לכל נמל מטעמו.
 
יו"ר ועד עובדי נמל חיפה, דודו פרץ, אמר ל-NRG מעריב: "העלנו את הדרישה במסגרת הדרישה למו"מ עם האוצר. לא נסכים לכך שכל הסמכויות לניהול הנמלים יישארו בידי משרדי האוצר והתחבורה. אנחנו רוצים שמנהלי הנמלים יהיו עצמאיים ככל האפשר". על פי
הערכות משרדי האוצר והתחבורה יגיעו לסיכום עם עובדי הנמלים בנושא ולא נראה כי הדבר יגרום לקשיים במו"מ בין הצדדים. דובר האוצר מסר כי הסמכויות למינוי המנהל הנוסף בנמלים הם בידי משרד התחבורה ולא בידי האוצר.
 
עוד נודע כי גם היבואנים, היצואנים וחברות הספנות מתנגדים לאפשרות של מינוי מנהל על בטענה שהדבר יפריע לקשר השוטף בין הנמלים ללקוחות. לדברי המשתמשים בנמלים, מקובל כי מנכ"ל הנמל עובד ישירות מול הלקוחות ללא שיש מעליו גורם שמתערב בפעילותו.
שני מנהלים לכל נמל
הרפורמה בנמלים כוללת את פיצול הנמלים והפיכתם לחברות עצמאיות, אבל בפועל לכל נמל יהיו שני מנהלים. למעריב נודע, כי בנוסף למנכ"ל של כל חברת נמל, ימונה מנהל נוסף מטעם משרד התחבורה, שיהיה אחראי לרגולציה בנמל.
 
גורמים בנמלים אמרו כי "מינוי שני מנהלים ייצור כפילות ומחלוקות לגבי סמכויות. בנוסף, העובדה שמנהלי הנמל ייבחרו ללא מכרז פותחת צוהר למינויים לא מקצועיים".
 
יועץ התקשורת של שר התחבורה, מאיר שטרית, מסר בתגובה: "המנכ"לים של הנמלים לא יכולים למלא גם את תפקיד הרגולטור, מאחר שמדובר בניגוד עניינים. סמכויות המנכ"ל לא ייפגעו כתוצאה מהמהלך. ראוי שהמינוי יתבצע עלידי השר מאחר שהמדינה נושאת באחריות לפעילות הנמלים". 
 
אתמול חלה התקדמות משמעותית במשא ומתן בין האוצר להסתדרות בעניין יישום הרפורמה. מוועדי העובדים נמסר כי אם שר האוצר יאשר את עיסקת החבילה, ניתן יהיה להגיע לחתימה על הסכם כבר ביממה הקרובה".
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

בארץ
פסיקה עקרונית: תושבי המושב הם בעלי הקרקע  
אגד לא תעסיק יותר נהגים בחוזה אישי  
אחרי 3 רבעונים רצופים של ירידות - ענף הנדל"ן מתייצב  
עוד...