 |
כאשר פרטנר נכנסה לשוק הסלולר לפני 6 שנים, הבשורה התחרותית העיקרית שהביאה לצרכנים היתה ביטול דמי המינוי החודשיים, או במילים אחרות: "לא דיברת, לא שילמת". שתי חברות הסלולר, שהנהיגו תשלומים אלה עד אותה נקודה, הלכו די מהר בעקבות פרטנר והפחיתו אף הן את התשלום הקבוע. מספיק לעקוב אחר מרבית התלונות נגד בזק כדי להבין עד כמה התשלום הקבוע אינו פופולרי בקרב הצרכנים. פלאפון מחזירה אותנו היום 6 שנים אחורה. אמנם קיימות בשוק תוכניות תעריפים שבהן יש מרכיב קבוע, אך הוא קטן ולא משמעותי בהשוואה למסלול החדש של פלאפון, שבו התשלום הקבוע הוא 49 שקל. בנקודה זו חייבים לסייג את הדברים: אף אחד לא חייב לבחור במסלול זה. לפלאפון 5 מסלולים שונים אחרים, שאינם כוללים תשלום קבוע, או כוללים תשלום קבוע קטן מאוד. עם זאת, העלאתו באוב של התשלום הקבוע המוגדל עשוי לאותת לגבי הבאות. שום דבר שקורה היום בתחום התעריפים של חברות הסלולר לא יכול להיעשות בהתעלם מהתאריך ההולך וקרב, 1 במרס. בתאריך זה תתחיל שורה של הפחתות חדות בדמי הקישוריות, אותו תשלום נוסף שאנו משלמים כאשר אנו מבצעים שיחה מחוץ לרשת שלנו. חברות הסלולר צפויות לאבד הכנסות בטוחות של מיליארדי שקלים בגלל ההפחתה, ולפיכך הן חייבות לפצות על כך באמצעות התאמת תעריפיהן. מנהלי 3 החברות הגדולות היו נורא רוצים לתאם ביניהם את התגובה להפחתת הקישוריות, אבל מה לעשות, הממונה על ההגבלים העסקיים יכול להכניס אותם על זה לכלא. לפיכך, הדריכות היום בין מנהלי השיווק של החברות גבוהה: מי ימצמץ ראשון ויסגיר את הכיוון שעליו הוא הולך החל ב-1 במרס . באופן מפתיע, ייתכן שפלאפון, הקטנה מבין 3 חברות הסלולר הגדולות, היא זו שמסמנת את הבאות. אבל אולי אין כאן הפתעה. אם נחזור לחודשים הסוערים של המאבק בין חברות הסלולר לבין משרד התקשורת בנושא הקישוריות,ניתן לזכור בעיקר את מנכ"ל פלאפון, יעקב גלברד, אשר התבטא בנושא בכל הזדמנות ובצורה אגרסיבית ביחס למתחריו. גלברד טען כי הפחתת דמי הקישוריות תפגע בעיקר בלקוחות הקטנים,ותיטיב עם הגדולים. המסלול החדש שגלברד מציע היום מרמז אולי על כוונותיו כבר בעתיד הקרוב, שכן החזרת התשלום הקבוע עושה בדיוק את מה שהזהיר ממנו: מצ'פר את הלקוחות הכבדים על חשבון הלקוח הקטן.
|
 |
 |
 |
 |
|
|